COMMITTEE PRINT

2d Session

111TH CONGRESS
11149

{ S. PRT.

U.S. INTERNATIONAL BROADCASTING:
—IS ANYBODY LISTENING?—
KEEPING THE U.S. CONNECTED

A REPORT
TO THE MEMBERS
OF THE
COMMITTEE ON FOREIGN RELATIONS
UNITED STATES SENATE

ONE HUNDRED ELEVENTH CONGRESS

SECOND SESSION

JUNE 9, 2010

Printed for the use of the Committee on Foreign Relations

Available via World Wide Web:
http://www.gpoaccess.gov/congress/index.html

U.S. GOVERNMENT PRINTING OFFICE
56-883 PDF WASHINGTON : 2010

For sale by the Superintendent of Documents, U.S. Government Printing Office
Internet: bookstore.gpo.gov Phone: toll free (866) 512-1800; DC area (202) 512-1800
Fax: (202) 512-2104 Mail: Stop IDCC, Washington, DC 20402-0001



COMMITTEE ON FOREIGN RELATIONS
JOHN F. KERRY, Massachusetts, Chairman

CHRISTOPHER J. DODD, Connecticut RICHARD G. LUGAR, Indiana
RUSSELL D. FEINGOLD, Wisconsin BOB CORKER, Tennessee
BARBARA BOXER, California JOHNNY ISAKSON, Georgia
ROBERT MENENDEZ, New Jersey JAMES E. RISCH, Idaho
BENJAMIN L. CARDIN, Maryland JIM DEMINT, South Carolina
ROBERT P. CASEY, JRr., Pennsylvania JOHN BARRASSO, Wyoming
JIM WEBB, Virginia ROGER F. WICKER, Mississippi
JEANNE SHAHEEN, New Hampshire JAMES M. INHOFE, Oklahoma

EDWARD E. KAUFMAN, Delaware
KIRSTEN E. GILLIBRAND, New York

FRANK G. LOWENSTEIN, Staff Director
KENNETH A. MYERS, JR., Republican Staff Director

an



CONTENTS

Page
Letter of Transmittal ..........ccccooiiiiiiiiiiiieieeee e v
EXeCutive SUMMATY ....cccccviieiiiiieiieecciee et e eeree et e e staeeesrae e eeraeesnevaeesesaeenns 1
Findings and Recommendations ..........ccccccevviieeiniiieeeniieinieeeeeeesieeesveeeevee e 2
INETOAUCEION ..iouiiiiiieiieeie ettt ettt ettt e st e et e st e eseeenbeeanesnseens 4
Thbe lli,}"oadcasting Board of Governors: The “Firewall” Has Become the “Foot- g
A1 ettt e st e e bt e st e e ttesbe e tae et e e naeeenbeeaeas
Russia—Slowly Strangling the Media 10
Iran—Tough on Journalists and Technology .........ccccccceeeeiiieeriiiieeniiieenieeeeieees 15
China—Ever Expanding, and Now in the USA .........cccooiiiiiiiiiiiieieieee, 20
Alhurra TV/Radio Sawa—Finding and Keeping an Audience ................. 23
Marketing—A Necessary Component and Cost to Reach New Audiences .. 31
The Competition—Broadcasting Throughout the USA ...........ccccceeienee. 35
Short Wave—Last Gasp or the Final Frontier ...........cccccocoviiiiiieniiiiieniieeeeiieeenns 36
APPENDIXES
Appendix A.—Country-by-Country Analysis of the BBG Products ..................... 43
Appendix B.—BBG Broadcast Languages ........ccccccceeeeeieeeeciiie e 75
Appendix C.—Broadcasting Board of Governors Entity Heads .........cccccoceeeen. 77
Appendix D.—VOA Persian News Network Schedule (as of 3/30/10) ................. 81
Appendix E.—Editorials Relating to BBG ........cccccoooviieiiiiiciee e, 83
Appendix F.—Recent State Department Office of the Inspector General (OIG)
and Government Accountability Office (GAO) Reports on the BBG ................ 87
Appendix G.—Chinese Media Outlets Working in the United States .. 91
Appendix H.—Alhurra Schedule ........ccccoooiiiiiiiiiniiiniiiieiecceeeeee 93
Appendix I.—BBG/IBB Satellite Coverage (Affiliate/Direct ot Home) 97

(III)






LETTER OF TRANSMITTAL

UNITED STATES SENATE,
COMMITTEE ON FOREIGN RELATIONS,
Washington, DC, June 9, 2010.

DEAR COLLEAGUES: A key component of any nation’s public diplo-
macy effort is its ability to communicate with the rest of the
world—either through people-to-people initiatives or through com-
munications such as press briefings and broadcasting. Modern-day
U.S. broadcasting began with the advent of the Voice of America
during World War II, beamed around the world via Short Wave
radio to dissidents, underground operatives as well as our allies.
The intervening years have resulted in a plethora of new forms of
connecting not only with those living in authoritarian regimes but
with the rest of the world as well—from FM radio to the latest uses
of social media tools available on the Internet.

In addition to multiple commercial and other foreign government
broadcasters competing with U.S. efforts, with different forms of
media have also come different methods of repressing it. Some na-
tions completely block American broadcasting efforts by jamming
our radio broadcasts, satellite TV or Internet programming, while
others imprison, torture, or kill both local and international jour-
nalists.

Tasked with ensuring the U.S. message gets through is the
Broadcasting Board of Governors. The Board oversees the oper-
ations of the Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty,
Radio Free Asia, Middle East Broadcasting Network and the Office
of Cuba Broadcasting, which together broadcast in some 60 lan-
guages through radio, TV and the Internet. The Board consists of
eight members nominated by the President (four Republicans and
four Democrats) with the Secretary of State as the ninth member.

Congress originally established the Board in the mid-1990s to en-
sure our broadcasting operations were free from political pressures
from either end of Pennsylvania Avenue. After 15 years, however,
it has become clear that the BBG, rather than functioning as a po-
litical “firewall,” has become a political “football” as Board member-
ship nominations have become enmeshed and blocked due to par-
tisan politics. The Board has not been fully staffed since 2004, and
the chairmanship has been vacant since 2008. A consequence of
this uncertainty in leadership and direction, not surprisingly, is
that the BBG has consistently ranked at the very bottom in sur-
veys of federal employees’ workplace satisfaction. Yet the need for
robust leadership has never been greater.

v)



vi

Thus, it is my hope that, by the time this report is printed, the
new Chairman and the other seven members of the Board, nomi-
nated some 7 months ago in November 2009, will have been con-
firmed by the Senate. Broadcasting issues related to Russia, Iran,
China, Zimbabwe, North Korea, Cuba and Venezuela, where re-
gimes do all they can to prevent our broadcasts from getting
through, all demand immediate attention, as does a critical look at
our Middle East broadcasting, where we are struggling for market
share in a media market that only grows more crowded by the day.

With this in mind, I asked the Foreign Relations Committee staff
under the leadership of Senior Professional Staff Member Paul
Foldi to prepare the following report based on travels and study of
these vital matters. The report addresses both the Board’s staffing
difficulties, as well as the key issues and countries of concern that
will confront the new Board when they are in place. Staff have con-
sulted widely with experts inside and outside the government,
former officials, public diplomacy experts in Washington and
around the globe, as well as bloggers, journalists and academicians.
As the title of the report suggests, we must not only work harder
at gaining broader audiences for our programs, we also face fierce
competition to keep our listeners, viewers and readers engaged.
This is the first of several reports I have asked Mr. Foldi to initiate
this year addressing major Public Diplomacy issues, and I hope you
will find it valuable as we address these concerns.

Sincerely,
RICHARD G. LUGAR,
Ranking Member.



U.S. INTERNATIONAL BROADCASTING
—IS ANYBODY LISTENING?—
KEEPING THE U.S. CONNECTED

EXECUTIVE SUMMARY

American Public Diplomacy has always addressed two audiences.
One audience views the United States positively, as a democracy
based on the free flow of information, the freedom of expression,
civic discourse and active citizen participation in government. This
group will more often than not be supportive of U.S. actions and
initiatives, or at least give us the benefit of the doubt. Members of
the second group believe that these strengths are, instead, weak-
nesses and are predisposed to assume the worst about America;
they reject—or worse, attack—us as a result. Successful Public Di-
plomacy (PD) keeps the first group engaged and increases its num-
bers while reducing the size and impact of the second. Impacting
both groups are not only the actions, images and words of our own
Nation, but fierce competition from other nations whose own inter-
ests may or may not agree with our own. One of our major tools
for connecting with these audiences is through people-to-people ex-
changes; another is international broadcasting.

Once thought of only in terms of short-wave radio broadcasts to
dissidents huddled late-night over their radios, recent technological
advancements and improving standards of living have seen a vir-
tual explosion of other communication outlets, from the greater use
of FM radio to television, the Internet, social media and cell phone
technology. All this has, on the one hand, greatly expanded the po-
tential audience, but on the other greatly strained our broad-
casters’ ability and budgets to reach them.

The Broadcasting Board of Governors (BBG) was created by Con-
gress in 1994 to oversee the operations of the Voice of America and
the so-called surrogate stations: Radio Free Europe/Radio Liberty,
Radio Free Asia, Radio/TV Marti, Radio Sawa and Alhurra TV.!
The first Board was sworn in on August 11, 1995, with four Repub-
lican and four Democratic Governors and the Secretary of State as
the ninth member. However, since 1995, the Board has only been
fully staffed for 6 of the subsequent 15 years of operations, and has

1“Surrogates” is the name given to Radio Free Europe/Radio Liberty (founded in 1949), the
Office of Cuba Broadcasting (1985), Radio Free Asia (1996) and Middle East Broadcasting Net-
work (2004) that the BBG oversees. The Voice of America was tasked by Congress in Public
Law 94-350 to “represent America, not any single segment of American society, and [VOA] will
therefore present a balanced and comprehensive projection of significant American thought and
institutions (and) will present the policies of the United States clearly and effectively.” Surro-
gates are designed to provide the listeners in countries that have limited press freedoms with
the news from inside their own countries and regions. Governments of the nations receiving
these transmissions are thus very often hostile to this information and often spend millions of
dollars trying to block or jam surrogate radio/TV and Internet.

o))



2

not been so since 2004. The current Board has only four members
(two Republicans and two Democrats), each of whom has been serv-
ing since 2002. While this is well beyond the official 3-year term
of office, Board members are, by law, able to serve until replaced.2
Since then partisan politics on both sides have blocked almost all
further nominations.

The Board has not had a formal chairman since June 2008 when
the incumbent left to become the Under Secretary of State for Pub-
lic Diplomacy for the remainder of the Bush administration. The
Obama administration did not formally submit candidates for a
new Board until November 2009, but action on them is still pend-
ing as this report was going to print. This is especially unfortunate
because the changing circumstances that have confronted the BBG
since the current Board members were emplaced in 2002, both
technical and geopolitical in nature, require immediate attention;
attention the current Board is understandably reluctant to address
given the nominations waiting in the wings.

One of these issues is the growing concern over the ability of
U.S. broadcasters to reach their desired audiences. Sometimes this
is due to crowded media markets, such as in the Middle East,
where our voice is one among many. Other times, our voice is si-
lenced or suppressed, including in China, Iran, and Russia, which
use intimidation to prevent local affiliates from carrying U.S. pro-
gramming or use sophisticated technologies to shut down satellites,
jam radio transmissions or block Internet sites. Each of these
issues requires its own response, but without a new Board in place
providing appropriate direction and guidance, these difficulties will
only grow more pronounced. This report seeks to expand upon
these issues for consideration by Congress and by the Board.

FINDINGS AND RECOMMENDATIONS

e The Broadcasting Board of Governors sets the policies and pro-
vides necessary oversight of U.S. broadcasting operations. The
average vacancy rate for a seat on the Board is more than 470
days (one seat has been vacant for more than 4 years). The
Senate needs to confirm the current slate of nominees for the
Broadcasting Board of Governors to provide needed leadership
and guidance. Going forward, Presidents should move with dis-
patch to fill vacancies and should prioritize nominees with sub-
stantial international broadcasting experience. In the medium
term, Congress must decide whether it is time to consider an-
other management structure if Board staffing difficulties per-
sist.

o Alhurra—the U.S. 24-hour Arabic television news channel—is
expensive, and with the exception of Iraq, little watched else-
where in this vital region. Alhurra’s budget of some $90 million
surpasses the combined budgets of Radio Free Asia ($37 mil-
lion), Radio/TV Marti ($30 million) and VOA’s Persian News
Network Television ($17 million). Given the crowded media en-
vironment of the Middle East, either greater resources must be
devoted to marketing and promotion or additional program-

2See Title III, Sec 304 (c¢) of PL 103-236; http:/frwebgate.access.gpo.gov/cgi-bin/getdoc.cgi?db
name=103_ cong bills&docid=f:h2333enr.txt.pdf.



3

ming changes must be enacted in pursuit of increasing the
channel’s market share. Should these efforts fail to improve
the overall viewership levels, policy makers will have to decide
if continuing Alhurra’s operations is worth the costs.

The Chinese Government has issued only two work visas for
Voice of America Beijing-based correspondents since 2009 and,
for over a year, has blocked VOA from opening a bureau in
Shanghai. By contrast, China’s state-run media organization—
Xinhua News—has some 75 correspondents based in the
United States. Since 2007, the U.S. Government has issued
some 2,900 press visas to Chinese journalists and media per-
sonnel.

Journalists in Russia are routinely abducted, tortured, and
murdered with virtual impunity. The number of Russian radio
stations carrying Radio Free Europe’s Russian service broad-
casting has declined precipitously from over 30 stations in
2001 to currently 5; VOA’s dropped from 85 in 2003 to just one
by 2009 as the Russian Government successfully silenced most
BBG broadcasts by simply refusing to renew Russian radio sta-
tion licenses unless U.S. programming was dropped. The State
Department should raise this issue at the highest levels in its
meetings and should monitor closely rising attempts to block
BBG Internet sites.

In Asia, according to the human rights NGO Freedom House,
the six countries served by Radio Free Asia are experiencing
steadily dwindling levels of press freedom, with none currently
ranked higher than 132 out of 195 countries. RFA, set up in
1994 with the hope that the post-cold-war tide of democracy
and liberalization would soon sweep Asia, was authorized only
on a temporary basis. Congress should permanently authorize
Radio Free Asia to recognize the unfortunate reality of press
freedom in Asia, and put RFA on a legislative par with Radio
Free Europe, Cuba Broadcasting, and Middle East Broad-
casting.

The BBG’s Arabic-language Radio Sawa has an hourly format
of 45 minutes of music with 15 minutes of news. As a result,
Sawa was deemed heretical by many “news-only” advocates
within the BBG when it appeared in 2002, yet Sawa quickly
became popular with the “under 30” youth-bulge deemed crit-
ical in that region, virtually none of whom had listened to
VOA'’s Arabic radio programming. Over time though, as its for-
mat has been copied by local stations, Sawa’s listenership has
declined by 25 percent. Greater funding for marketing or a
change in formats may be needed.

While Radio Free Asia is tasked with reaching a population of
over 1 billion people, its marketing budget for fiscal year 2009
was less than $2,000. The Middle East Broadcasting Network,
which oversees Alhurra TV and Radio Sawa, has seen its mar-
keting budget fluctuate wildly from a few thousand dollars in
2005 and 2006 to $100,000 in 2007, back to $5,000 in 2008 to
over $1 million in 2009. Such inconsistencies wreak havoc with



4

any long-term attempts to capture market share and must be
addressed.?

e The Government of Iran continues to attempt to jam both
VOA’s Persian News Network TV (which uses multiple sat-
ellite systems to prevent a total shutdown) and Radio Free Eu-
rope’s Persian-language “Radio Farda.” In February 2010, the
Iranian Government arrested seven journalists who had mere-
ly held job interviews with Farda. Efforts to ensure that our
programming gets through should remain a high priority.

e Critics note that some BBG entities have allowed individuals
opposed to U.S. policy to air their views without any rebuttal
or balanced context. While allowing such vitriol to go
uncontested is clearly poor journalism, such occurrences have
been the rare exception, not the norm. Nonetheless, in order
for the BBG to be credible to its audience and draw in not just
those who already agree with U.S. policy, its networks must be
permitted to present both sides of an argument.

e Congress should revisit the Smith-Mundt legislation, which
was passed originally in 1948 and later amended, which bans
U.S. Government broadcasting within the U.S. for fear the gov-
ernment would unduly influence its own citizens. Today, how-
ever, Russia and China and other entities currently broadcast
in English in the United States. Additionally, recent Arabic-
speaking immigrants to the United States are able to watch Al
Jazeera but prevented by Smith-Mundt from viewing Alhurra.
These realities, coupled with the rise of the Internet, which en-
ables computer users in the U.S. to receive video and audio
streams of BBG broadcasts and readily access BBG Web sites,
demonstrate that aspects of the legislation are both anachro-
nistic and potentially harmful.

e As part of its FY 2011 budget submission, the BBG has pro-
posed closing its last U.S.-based short wave broadcasting facil-
ity, located in Greenville, North Carolina. The Board estimates
a $3.2 million dollar savings as a result of this closure. While
there is no question that audience for short-wave is decreasing
in some countries, policymakers need to decide if shuttering
the only remaining SW facility on American soil makes stra-
tegic sense. Additionally, while the U.S. has been jettisoning
its shortwave frequencies, cutting some 60 stations in the last
10 years, China has been doing the exact opposite, almost dou-
bling its number to 284 in the same period.

INTRODUCTION

Greater official U.S. interest in Public Diplomacy began in the
wake of 9/11 with the rise of the “Why do they hate us?” introspec-
tion. The imperative was to “move the needle” as quickly as pos-
sible from “Hate the United States” to, if not exactly “Love” at
least, “Like” the U.S. The main vehicle was to be Public Diplomacy
(PD), defined here as a government’s attempt to engage the local
population of a country directly, rather than through official inter-

3This report was released June 9, 2010; on July 7, 2010, following unanimous passage by both
the Senate and House, President Obama signed S. 3104, sponsored by Senator Lugar, that per-
manently authorized Radio Free Asia.



5

actions with a host government. PD has many facets: from govern-
ment sponsored educational exchanges, cultural events, sports and
science envoys, to public statements and official actions. Inter-
national broadcasting is an integral part of U.S. PD.

As the Government Accountability Office charts below show,
American PD funding is divided between various offices between
the State Department and the Broadcasting Board of Governors. In
Fiscal Year 2008, Broadcasting received 43 percent of the PD budg-
et, but in FY2010 this figure had fallen to 40 percent, though fund-
ing for almost all of the individual accounts was increased.*

In the BBG, there are five main broadcasting entities: the Voice
of America (VOA) which was established in 1942,5 Radio Free Eu-
rope/Radio Liberty (RFE/RL) in 19496 the Office of Cuba Broad-
casting (OCB) in 1983,7 Radio Free Asia (RFA) in 19968 and the
Middle East Broadcasting Network (MBN) in 2004.° VOA is in-
tended to provide its listeners with news and information about the
United States, the world and the particular region to which it is
broadcasting. The surrogates are intended to focus their reporting
on the news from inside the countries they are broadcasting to. In
reality, each does a little of both to the point that some are ques-
tioning whether one or the other is necessary.10

4FY 2008 chart from Government Accountability Office Report http:/www.gao.gov/new.items/
d09679sp.pdf FY 2010 was prepared for this report by the GAO.

5VOA was first under the Office of War Information, moved to the State Department from
1945-53, and then located in the U.S. Information Agency. In 1999 when USIA was absorbed
by the State Department, VOA and the surrogate stations were kept out of the State Depart-
ment and left under the control of the Broadcasting Board of Governors (which had been over-
seeing U.S. broadcasting from within USIA since 1995) which then became an independent enti-
ty. ]13(;3G and VOA headquarters are in Washington, DC, with transmission facilities around the
world.

6RFE/RL, based in Prague, Czech Republic currently broadcasts to 21 countries in 28 lan-
guages, though it is now far afield, with broadcasts now also to Iraq and Iran (since 1998), Af-
ghanistan (2002) and the Pakistan border area (2010).

7PL 98-111 The Radio Broadcasting to Cuba Act created “Radio Marti” in 1983 as a surrogate
station, distinct from any VOA transmissions to Cuba. Radio Marti went on the air in 1985,
“TV Marti” began operations in 1990. Both services are currently located in Miami, Florida.

8RFA, located in Washington, was created in 1994 by PL103-236 and began broadcasting in
1997. Tt currently broadcasts to Burma, Cambodia, China, Laos, North Korea, Tibet and Viet-
nam in major and local dialects.

9The Middle East Broadcast Networks includes Alhurra TV and Radio Sawa. Radio Sawa
began broadcasting 24 hours a day on March 23, 2002. Alhurra began transmission on February
14, 2004. MBN is located in Springfield, VA a suburb of Washington, DC.

10 Typically, it is the surrogates complaining that VOA’s language services are focusing more
and more on local content. Nonetheless, VOA’s Afghan service (Radio Ashna) and RFE/RL’s
Radio Azadi work well in tandem, with Ashna broadcasting American and international news
for 12 hours in the evening, followed by Azadi covering 12 hours of local news. See Appendix
A for a country-by-country analysis of the BBG products for each country including the number
of hours, method of transmission and languages. Interestingly, the VOA’s main webpage con-
tains links to RFE/RL and RFA, but not Radio/TV Marti or MBN; RFE/RL links only to the
BBG’s main page; RFA links to VOA and BBG; Marti links to none; MBN’s Alhurra links only
to Sawa (and vice versa). Appendix B lists all the languages BBG broadcasts in.



6
FY 2008 Diplomacy Spending

Source: State Department and BBG.






As the chart above suggests, funding for U.S. broadcasting has
seen steady, and in some cases significant, increases.1!

Recent years have also seen a much more harmonious relation-
ship between civilian and military Public Diplomacy efforts. This
willingness to share, rather than stovepipe, resources was perhaps
best displayed during the aftermath of the January 2010 earth-
quake in Haiti when the military loaned one of its Lockheed EC-
130 “Commando Solo” communications planes to the relief oper-
ation for four weeks. The plane enabled the Voice of America’s Cre-
ole service to transmit for 10 hours on 4 FM and 1 AM frequency
during the day as virtually all of Haiti’s radio towers or stations
had been severely damaged or destroyed.12

This report will examine what tools the BBG is using to accom-
plish its mission, what the challenges are and what have been the
latest innovations. At the same time it will examine how other
countries are approaching these issues in hopes of providing policy
makers with a better understanding of how our efforts compare
and compete in the global marketplace of information and public
diplomacy.13

THE BROADCASTING BOARD OF GOVERNORS:
THE “FIREWALL” HAS BECOME THE “FOOTBALL”

The Broadcasting Board of Governors was created by Congress in
1994 as an independent agency to be a bi-partisan buffer to poten-
tial political interference and to ensure its products were objective
and balanced. To that end, Congress created an eight-member
board evenly split along party lines, with the Secretary of State as
the ninth member and one of the eight (from the party in the

11 Since 2001, the BBG has been the beneficiary of increases in funding, with its annual budg-
et rising from roughly $425 million to over $750 million. This has come, in large part at the
direction of Congress, as a result of launching a host of new channels. During this same time,
BBG believes its global audiences has climbed some 70 percent from 100 million weekly to over
170 million. The one recent exception to these increases is the Office of Cuba Broadcasting’s
Radio/TV Marti as Congressional critics and the General Accountability Office have questioned
its effectiveness. See: http://www.gao.gov/new.items/d09127.pdf and http:/foreign.senate.gov/imo/
media/doc/56157.pdf

12See  http://edition.cnn.com/2010/TECH/01/26/haiti.flying.radio/index.html#cnnSTCText. At
night, powerful AM transmitters from Florida were able to carry VOA throughout Haiti, obvi-
ating the need for nighttime flights as, due to atmospheric conditions, AM has a much longer
range after sunset.

13 Appendix C provides a list of current and previous BBG entity directors.



9

White House) nominated as Chairman.!'4 As then-BBG Chairman
Marc Nathanson said in 2001:

It is our responsibility to serve as a firewall between the international
broadcasters and the policy-making institutions in the foreign affairs com-
munity, both in here in Washington and overseas. This is a responsibility
we take very seriously. Because at the end of the day, it is precisely by pro-
viding accurate news and information—sought and trusted by people
around the world—that we earn and keep our credibility.1®

However vacancies have plagued the Board, and as the chart
below demonstrates, it has not been at full strength since 2004.
Much of this has been due to both parties in the Senate playing
politics with Board nominations. Currently, the four Board mem-
bers, each of whom was confirmed in 2002, are serving well beyond
their three-year term of office; should any one of them resign, the
Board would no longer have a quorum. In spite of this, it was not
until November 19, 2009, that the Obama administration nomi-
nated a full slate of eight candidates to form a new Board.'® To
date, none has been confirmed by the Senate.1?

14 Board members receive no salary, and are only paid for travel and per diem expenses while
they are on Board business.

15http://ibb7-2.ibb.gov/bbg/board.html#nathanson

16 The nominees submitted by the White House are listed below, confusingly, the party affili-
ations of each nominee do not always correspond with the incumbent; additionally, terms have
been staggered for terms of one, two or three years in order to maintain continuity:

o Victor H. Ashe (R) (term expiring 8/13/2010) vice James K. Glassman (R);

o Walter Isaacson (D) (term expiring 8/13/2012) vice Steven J. Simmons (R) (Isaacson also
replacing Glassman as Chair);

e Michael Lynton (D) (term expiring 8/13/2012) vice Mark McKinnon (R);

e Susan McCue (D) (term expiring 8/13/2011) vice Joaquin F. Blaya (D);

e Michael P. Meehan (D) (term expiring 8/13/2010) vice Jeffrey Hirschberg (D);

e Dennis Mulhaupt (R) (term expiring 8/13/2011) vice Blanquita Walsh Cullum (R);

e Dana M. Perino (R) (term expiring 8/13/2012) vice Edward E. Kaufman (D); and

e S. Enders Wimbush (R) (term expiring 8/13/2010) vice Norman J. Pattiz (D).

17This report was initially released on June 9, 2010. The nominees were finally confirmed by

the full Senate on June 30, 2010.



10

As the chart on page 11 shows, as of June 9, 2010, the average
vacancy for a Board position is over 470 days, with one position va-
cant for over four years. We must acknowledge that a structure
that was created to be a political “firewall” has in fact become a
political “football.” Unless the situation changes rapidly, it is time
to consider a replacement structure to the Board to carry out its
vital functions.

This chronic dysfunction of the confirmation process has had a
profound impact on our broadcasting efforts. The current Board
clearly knows that its time is limited and is therefore understand-
ably hesitant to make changes that the incoming nominees may or
may not agree with. Similarly, this lack of direction or certainty of
leadership has greatly eroded the morale of BBG employees.

A 2008 survey of federal workers in 37 agencies found the BBG
ranked last in indexes for Leadership and Knowledge Management,
Results-Oriented Performance Culture, Talent Management, and
second to last on Job Satisfaction. Perhaps even more telling, these
results were exactly the same from the 2006 version of the sur-
vey.18

As detailed below, the plethora of challenges confronting U.S.
broadcasting are daunting and deserve immediate attention, and
cannot be allowed to fester. If the Senate truly believes that such
bi-partisan boards provide an effective management and oversight
tool, the new Board should be confirmed. If the Senate feels other-
wise, then perhaps the time has come to abolish the Board and cre-
?‘ff a different entity that will have greater Congressional con-
idence.

RUSSIA—SLOWLY STRANGLING THE MEDIA

The ever tightening censorship of the Russian media by the state
has been well documented.1? Starting in 1993 under Russian Presi-
dent Yeltsin, through Vladimir Putin to Dmitry Medvedev, some
200 journalists have been killed, with most murders remaining un-
solved (including the most infamous cases to date, the 2004 murder
of American Paul Klebnikov and the 2006 murder of Anna
Politkovskaya), and with many mysteriously falling from their win-
dows in alleged suicides or in police custody.2? Freedom House’s
Freedom of the Press Index downgraded Russia’s rank from 147 in
its 2004 Index to 174 out of 195 in 2009.21

18 Survey results can be found here: http://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/documents/
leadership_and knowledge index.pdf (Note: RFE/RL, RFA or MBN employees were not part of
the survey.)

19 See the recent “Russia Fears Crackdown on Freedom” from May, 6, 2010 http:/rbth.ru/arti-
cles/2010/05/06/russia—fears—crackdown—freedom.html; the 2002 International Federation of
Journalists Condemnation on Russian Crackdown on Media Reporting of Chechen Militants
http://www.ifj.org/en/articles/ifj-condemns-russian-crackdown-on-media-reporting-of-chechen-mil
itants- ;

20“Russian Journalist Dies After Beating in Police Custody” http://www.guardian.co.uk/media/
2010/jan/21/journalist-safety-russia; “Investigative Journalist Killed” http://www.usatoday.
com/news/world/2006-10-07-russia-journalist—x.htm; “Forbes’ Russian Editor Shot Dead” http://
www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aBbb15QXw0cE&refer=top world news-
redirectoldpage; a comprehensive list can be found here: http:/en.wikipedia.org/wiki/List of
journalists_killed_in_Russia

21 http://www.freedomhouse.org/uploads/fop09/FoP2009—World—Rankings.pdf While some
criticize Freedom House as simply an arm of the U.S. government and therefore biased, it is
worth noting that the 2009 Index ranked the U.S. #24 on its Press Freedom Index (tied with
Lithuanian and the Czech Republic) and below such countries as Portugal, Jamaica and Ger-
many.



11



12

Radio Free Europe/Radio Liberty was founded in 1949 largely to
broadcast to the Soviet Union and its East European satellites the
news and events going on inside their own borders. With the fall
of the Berlin Wall, the onset of democratic elections and democratic
practices—combined with mounting budgetary pressures and de-
mands for individual language services for many of the former So-
viet Republics—much of RFE/RL’s service in Eastern Europe (with
the exception of the Balkan nations, Ukraine, Belarus and
Moldova) has ended. Free press issues in the Caucuses (Georgia,
Armenia and Azerbaijan) as well as the former Central Asian Re-
publics of the Soviet Union (Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan,
Turkmenistan and Uzbekistan) also kept RFE/RL busy and rel-
evant throughout the 1990s, as of course, did Russia.22

Because of changing Russian consumer tastes, and a brief win-
dow of press freedoms, RFE/RLwas able to arrange for affiliate
agreements with a variety of Russian FM channels to carry the
Russian-language station Radio “Svoboda” (“Freedom/Liberty”). By
2002, over 30 radio stations throughout Russia’s nine time zones
carried Svoboda, but as the chart below demonstrates, the situation
rapidly deteriorated. Russian officials never banned Svoboda out-
right. Rather, radio stations seeking a renewal of their licenses
were simply told that the process would transpire much more
smoothly if the RFE/RL’s programming agreements were not re-
newed. Currently, only four stations carry Svoboda and most are
in marginalized areas. Its lone Moscow AM station is hampered by
low voltage and the prevalence of overhead electric tram lines
which create significant signal distortions at street level.

Radio Free Europe’s Central Newsroom in Prague

22 See http://www.rferl.org/ for further breakdowns on all of RFE/RL’s language services.



13

RFE was not alone in broadcasting to Russia, as VOA’s Russian
service was, for a while, even more successful in its number of af-
filiates than RFE. However, effective efforts by Moscow authorities
to similarly silence VOA affiliates led to VOA canceling its radio
service in frustration, relying instead only on the Internet.23 The
fact that the Board did not even issue a press release announcing
the cancelation galled many. The fact that the decision was effected
on July 26, 2008, by chance less than two weeks before the August
7 Russian invasion of Georgia, only made the situation worse.24

Perhaps the Board decided to let VOA Russian go silently into
the night in order not to allow the Russians to “declare victory,”
but it was a missed opportunity to call the world’s attention to a
growing threat to a vital component of real democracies—a press
that is able to tell the truth without fear of harassment, suppres-
sion or worse.

23 The British Broadcasting Corporation (BBC), too, was forced off FM, though a year earlier,
in August 2007, see: http:/www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2007/08—august/17/
moscow.shtml which tells the tale of BBC’s Moscow FM station “Bolshoye Radio” being forced
off the air “The owners of Bolshoye Radio . . . have told representatives of the BBC Russian
Service that they are required to remove BBC programming at the request of Russian licensing
authorities, or risk the station being taken off-air.”

24Following the invasion of Georgia, the BBG surged its Georgian language broadcasting.
Currently, VOA broadcasts 14 hours in SW/week to Georgia, while RFE/RL offers four hours
of radio/day via satellite, with both offering constant Internet updates.



14

Currently, as the chart above shows, VOA is totally Internet
based. As the chart below from May 2010 of Russian-language
websites indicates, this may not be such a bad investment as view-
ing of VOA’s Russian stories on YouTube have been strong, and
VOA also just launched in March 2010 a website for mobile phone
users: http://ru.voa.mobi/.25

Russian Language Sites

25 http://blogs.rnw.nl/medianetwork/voa-launches-website-for-russian-mobile-phone-users.



15

IRAN—TOUGH ON JOURNALISTS AND TECHNOLOGY

The U.S. relationship with the Iranian people is a complicated
one. Personal and professional links and positive memories of the
United States in the older generations, many of whom were edu-
cated in American universities, have trickled down to Iranian
youth, even as official media routinely denounces America as “The
Great Satan.”26 Nonetheless, with almost half of Iran’s population
having been born since the 1979 revolution, greater engagement
with this segment of the population is essential for American Pub-
lic Diplomacy.

Without any formal diplomatic relations with Iran, the U.S. has
nonetheless been engaging in people-to-people diplomacy. From
2006-8, using sports such as basketball, ping-pong and wrestling,
American and Iranian teams have quietly been competing inter-
nationally but also participating in tournaments in each other’s
country.2? (However, since 2009 four similar sports exchanges were
planned, only to be quashed by the Iranian Foreign Ministry.)
Similarly, American universities have begun to initiate small-scale
efforts to try to bring Iranian students to the U.S. for long-term
studies. Additionally, from 2006-8, 18 Iranian university students
were part of a U.S. government program that brought them to
American universities to study English, and they served as Persian
language teaching assistants in U.S. classrooms (more recent pro-
grams were likewise canceled by Iran). In spite of the fact that Ira-
nian youth face prolonged visa processing times, they have been
eager to re-engage with Americans via such routes.

Iran’s complex culture is often overly-simplified in attempts to
isolate a government that bent on acquiring nuclear capabilities re-
gardless of the economic and diplomatic costs. Iranian love of tech-
nology ensured that even software issues with Apple’s iPhone were
quickly resolved when the phone was first released, and smuggled
phones were fetching upwards of $1,400 each.28 VOA has recog-
nized this love of technology and created an “app” for Apple’s
iPhone as well as the latest Android/Google phone that allows Ira-
nians to upload videos from their phones directly to VOA’s Persian
News Network (PNN)—thus making anyone with such a device a
roving journalist.2® This is particularly useful for PNN, for it—un-
like most of VOA’s other stations—focuses heavily on TV broad-
casts, given that in Iran, some 94 percent of the population say
they get their news from television, while only 35 percent report
they use radio for news.30

PNN broadcasts to Iran are currently carried on 7 Frequencies
on 6 different satellites in order to avoid complete jamming by the

26See “Iran’s Love Affair With America” http://www.csmonitor.com/2007/0119/p09s02-
coop.html; 77 percent of Iranians favor normal relations with the U.S. in June 2009 poll of 1,000
Iranians in: http://www.terrorfreetomorrow.org/upimagestft/TFT percent20Iran percent20Survey
percent20Report percent200609.pdf.

27 http://www.america.gov/st/sports-english/2008/July/200807241441550pnativel0.19125.html;
http://www.payvand.com/news/08/jul/1240.html;http://www.america.gov/st/washfile-english/2007/
January/20070125154816attocnich0.453747 html.

28 http://www.hadifarnoud.ir/unlock-iphone; http:/asia.cnet.com/blogs/cyberpersia/post.htm?id=
63000621.

29VOA’s PNN was established in 1979 as a radio service, PNN TV began in 2007. See PPN’s
iPhone app here: http://itunes.apple.com/us/app/voa-pnn/id348178315?mt=8.

30PNN broadcasts 35 hours of radio a week—one hour original in the morning, then four
hours of audio stream of PNNTV in the evening—vice a total of 168 hours of TV a week.



16

Iranian authorities. Its 24-hour coverage is entirely live from 6pm
local time to midnight. These programs are then repeated from
midnight to 6pm the next day, except for an additional live hour
of morning news from 6-7am (for a total of 49 hours a week of
original programming).3l The BBG claims that 2009 research
shows that PNN “commands a weekly TV audience of 29.9 percent
of adults in Iran” (some 13 million people); however a 2010 BBG
survey now has this number down to 20 percent.32

U.S. broadcasting has thus empowered and elevated average Ira-
nian citizens by enabling them to share with the world Tehran’s re-
pression of their democratic efforts. As a result, the Iranian regime
has gone to great and repeated lengths to block not only U.S., but
many other western media outlets from transmitting into Iran.33

31 A complete PNN schedule can be found in Appendix D. To mark the one-year anniversary
of the June 2009 disputed presidential elections, PNN, in conjunction with HBO, is showing the
documentary “For Neda” about Neda Agha-Soltan, the young Iranian who became a symbol of
Iran’s post-election protests when images of her dying moments were captured on cell phones
and shown around the world, as well as making the film available on its website. Greater
leveraging of public-private cooperation would provide U.S. broadcasters with much needed con-
tent.

32 See p. 16 of the BBG’s FY2011 Budget Submission for the 2009 figure: http:/www.bbg.gov/
reports/documents/BBGFY2011CONGBudgetSubmission-ForInternetPost.pdf. The BBG believes
the decline in 2010 was most likely due to increased jamming and greater reluctance on the
part of Iranians to admitting to watching foreign broadcasts in an ever-increasingly repressive
environment. The same study, a May 5, 2010 poll conducted by Intermedia and shared with
Committee staff, shows BBC-Persian at only 10.2 percent. However, BBC was the only service
in the poll, which included Iranian news media as well, that saw an increase from 2009, when
BBC was at 2.5 percent. This increase suggests that PNN may be facing some stiff competition
in the future.

33 See the BBC’s June 2009 complaints: http:/www.guardian.co.uk/media/2009/jun/17/iran-bbc-
jamming-bloggers-revolutionary-guard; the Broadcasting Board of Governors’ December 2009
condemnation of Iranian jamming of PNN and Radio Farda: http:/www.bbg.gov/pressroom/
pressreleases-article.cfm?articleID=443; the February 12, 2010 joint VOA-BBC-Deutsche Welle
joint release calling for an end to jamming: http:/en.irangreenvoice.com/article/2010/feb/12/1132;
finally the March 26, 2010 call by the International Telecommunications Union (ITU) for Iran
to stop jamming: http:/www.unmultimedia.org/radio/english/detail/92866.html.



17

In addition to PNN, which broadcasts from Washington, Radio
Free Europe/Radio Liberty’s Persian-language Radio “Farda” (“To-
morrow”) broadcasts from RFE/RL’s headquarters in Prague.
Farda’s programming is a mix of news and entertainment with
over half the day devoted to news and information programs in-
cluding talk shows and features, with some 45 percent of the time
devoted to cultural programming and music. Farda reaches Iran ei-
ther through AM radio transmissions from the United Arab Emir-
ates (1575 AM) or through numerous shortwave stations, in addi-
tion to the Internet.3¢ Tehran routinely blocks Farda’s radio and
Internet, with Farda relying on proxy servers to get around this
where possible.

In spite of this clear animosity the Iranian regime feels for Amer-
ican programming, critics of U.S. broadcasting have expressed con-
cerns that PNN is in fact the “Voice of Mullahs” for offering airtime
to two commentators who were critical of U.S. policies towards Iran
and for PNN’s failure to present opposing views.35 Other critics of

34PNN is also heavily invested in the Internet, and according to the BBG, during the election
crisis in 2009, some 400,000 visitors viewed their webpages on a daily basis; See page 70 of the
FY2011 BBG Budget Submission http://www.bbg.gov/reports/documents/BBGFY2011CONG
BudgetSubmission-ForInternetPost.pdf See http:/flashvideo.rferl.org/Flashmaps/en-US/cover-
ageOneWin/default.htm for RFE/RL’s excellent interactive map which denotes its coverage in
each country including and from where it broadcasts.

35The VOA responded by noting that they in fact offered equal air time to opposing views
to each commentator one of whom was an opposition journalist and the other a U.S.-based ex-
pert who had testified before Congress on the effectiveness of sanctions against Iran. See Wash-
ington Times “Mouthpiece of the Mullahs” April 14, 2010: http://www.washingtontimes.com/
news/2010/apr/14/voice-of-the-mullahs/ and VOA’s rebuttal of April 19 http://www.wash

Continued



18

PNN and Radio Farda take the exact opposite view, arguing that
PNN/Farda, and many other U.S. surrogate stations, are simply
classic “émigré media” staffed by those forced out of their home-
land, and therefore incapable and unwilling to portray anything
but the worst aspects of their native lands—with the consequence,
the critics argue, that listeners will quickly turn them off for being
viewed as “mouthpieces” of the U.S. government.

The first type of criticism of PNN underscores an issue that has
bedeviled U.S. broadcasting for years. Some feel that our efforts
should only be used to tell the U.S. side of a story, due in part be-
cause most other media outlets in the world are heavily biased
against the U.S. and its foreign policy. Others, most of whom do
not dispute the anti-U.S. bias charge, believe that in order for U.S.
broadcasts to gain and retain audiences, they must be true to the
Broadcasting Standards and Principles and Standards as codified
in law 36 including:

e News which is consistently reliable and authoritative, accu-

rate, objective, and comprehensive.

e A balanced and comprehensive projection of United States

thought and institutions, reflecting the diversity of United
States culture and society.

“Objective” news must, by definition, offer both sides of an issue,
even if the other side runs contrary to U.S. policy. BBG Governor
Jeffrey Hirschberg responded in an October 15, 2009 hearing before
the Senate Foreign Relations Committee when asked about the
value of U.S. Broadcasting in terms of creating positive trends to-
wards the United States and its foreign policies:

The BBG does not do messaging. Our broadcasters do not do messaging.
So if you are asking for a one-to-one correlation as to whether or not for
every dollar we spend we can change hearts and minds, we cannot do that
for you. We cannot give you that. That research is not available to us. But
what is available to us is that we know we have an impact. We know that
people like our broadcasting. We know that people listen to our broad-
casting. We know that people call into our broadcasting. We know that they
participate. We know that we are engaging their publics in a way and
through targeted research that has never been done before. So from that
standpoint, we think that indirectly we do have that kind of impact that
you are looking for.37

As President Kennedy’s first director of the U.S. Information Serv-
ice, and noted journalist Edward R. Murrow stated, “To be persua-
sive, we must be believable, to be believable we must be credible.”
Many would also argue to be credible we must be willing to air the
views of those who do not always agree with us.

ingtontimes.com/news/2010/apr/19/voas-persian-news-aims-for-objectivity/ both of which are
printed in full in Appendix E of this report. U.S. government oversight of BBG services is exten-
sive and conducted by both the State Department’s Office of the Inspector General (OIG) and
the Government Accountability Office (GAO), the latter of which reports directly to Congress.
Appendix F has lists and links of OIG and GAO reports on the BBG and its services.

3622 U.S.C. 6202—The law is even more specific for VOA: “To be effective, the Voice of Amer-
ica must win the attention and respect of listeners.These principles will therefore govern Voice
of America (VOA) broadcasts: (1) VOA will serve as a consistently reliable and authoritative
source of news. VOA news will be accurate, objective, and comprehensive. (2) VOA will represent
America, not any single segment of American society, and will therefore present a balanced and
comprehensive projection of significant American thought and institutions. (3) VOA will present
the policies of the United States clearly and effectively, and will also present responsible discus-
sions and opinion on these policies.” http://vlex.com/vid/sec-standards-and-principles-19202272.

37Full testimony and video of the hearing available here: http:/foreign.senate.gov/hearings/
hearing/?id=673071c8-9c31-1adf-c848-9eefOff7cad2.



19

The other group of critics charges that, what they perceive to be,
the very one-sided nature of such services will limit the ability of
U.S. broadcasting to gain larger audiences as only those already
pre-disposed against a regime will tune in. This is a classic issue
faced by surrogate broadcasting efforts. Such services are used
when a government restricts freedom of the media. Any govern-
ment that does this most often represses its citizens in other ways;
thus, any such government is unlikely to have many praiseworthy
qualities. However, some say, if U.S. broadcasting only focuses on
the negative audiences, often tire of this “Johnny-one-note” ap-
proach and turn to other sources instead. Hence the conundrum,
how to inform listeners and ensure they will keep listening.

While Farda’s almost-half music/entertainment format would
seem to suggest the opposite, when asked to provide examples of
stories that would refute this “preaching to the choir” format, Com-
mittee staff were provided with the example of Farda’s coverage of
a recent Tehran film festival—where the story’s focus was not on
the films being shown, but the films that had been banned by the
government.38

Working for a U.S. broadcasting entity is not without its risks.
In February 2010 Iran arrested 7 Iranian journalists on suspicion
of working for a “counter-revolutionary Zionist satellite station.”39
In fact, of those arrested, most had only interviewed with RFE/RL
and had not even been offered a job. However, because those inter-
views had been conducted outside Iran in countries thought to be
“safe,” the arrests sent a chill down Radio Farda’s collective spine
as it became clear that Iranian authorities had been able to access
either Farda’s Internet or phone service. RFE/RL has taken steps
to address these issues, but no doubt the Tehran government will
not stop its efforts to infiltrate or hack into U.S. broadcasters.

As part of its FY 2011 budget submission, the BBG is proposing,
“given shifting media consumption towards television and the
Internet” ending radio simulcasts/rebroadcasts of PNN television
programming and one hour daily of original VOA Persian radio, for
a savings of some $1 million. As of May 2010, both PNN and Radio
Farda seem to be using social media more effectively than other
Persian-language sites.

38To broaden its audience appeal, Farda launched at the end of May 2010 a satirical radio
program “Pas Farda” (“The Day After Tomorrow”) from Prague that will run Saturday-Wednes-
day (10pm-11pm) and be hosted by a former Iranian radio personality who ran afoul of the au-
thorities some three years ago for a similar program. “Pas Farda” has been likened to a “radio
version of the Daily Show.” RFE/RL hopes the popular host—Farshid Manafi—will pull in larger
audiences.

39 See “Iran widens journalist crackdown before demonstrations” in http:/www.csmonitor.com/
World/Middle-East/2010/0210/Iran-widens-journalist-crackdown-before-demonstrations



20

Persian Language Sites

CHINA—EVER EXPANDING, AND NOW IN THE USA

While the biggest news regarding China in 2010 was the Janu-
ary attack on Google’s China-based operations and Google’s even-
tual decision to relocate its operations to Hong Kong rather than
abide by Beijing’s Internet restrictions,%0 China continued its PD
outreach activities apace.

China’s ever-expanding PD efforts have deservedly garnered in-
creasing attention. Many point to the 2008 Summer Olympics as
the catalyst for Beijing’s efforts. Having spent some $44 Billion for
three weeks of worldwide coverage, China is now spending over $50
Billion for six months worth of attention at the 2010 Shanghai
World Expo.41

China’s push for greater engagement was also made clear by its
recent licensing of an AM radio station in Galveston, Texas, to
broadcast China Radio International. The United States, on the
other hand, has never been given a license to broadcast from with-
in China. As noted in the Washington Post article which broke this
story, the Chinese government-run news agency Xinhua is also in
the process of moving its American headquarters to a massive of-
fice in Times Square in New York.42 According to the State Depart-
ment’s Foreign Press Center in Washington, there are over 160
Chinese journalists in the United States with some 75 working for
Xinhua.#3 By contrast, according the State Department, there are
approximately 120 American journalists currently in China, yet, of
those, the Voice of America has only been issued visas for only two

40 http:/www.nytimes.com/2010/02/19/technology/19china.html?ref=world. Secretary of State
Clinton’s assertion that China restricts the Internet access of its citizens and her call for a full
Chinese investigation into the attack on Google during her January 21, 2010 speech on Internet
Freedom in Washington, DC (http:/www.state.gov/secretary/rm/2010/01/135519.htm) met with a
harsh rebuke from the Chinese Foreign Ministry which urged the United States to “respect facts
and stop attacking China under the excuse of the so-called freedom of Internet.” See: http:/
www.fmpre.gov.cn/eng/xwfw/s2510/t653351.htm. A similar charge by the MFA was leveled at the
U S. following the President’s May 2, 2010 Statement on World Press Freedom Day which stated

governments like China, Ethlopla Iran and Venezuela curtailed freedom of expression
by 11m1t1ng full access to and use of” the Internet; http:/www.whitehouse. gov/the -press-office/
statement-president-world-press-freedom-day to which the Chinese MFA retorted. “We urge the
U.S. to respect the facts, view China’s press freedom correctly and stop groundless accusations
against China,” http: //news.xinhuanet. com/english2010/china/2010-05/07/c_13282468.htm.

41The 2010 Shanghal Expo, and its implications and impact of such expos on U.S. Public Di-
plomacy and how the United States approaches them, will be the subject of a separate Com-
mittee report.

42See “From China’s Mouth to Texans’ Ears: Outreach Includes Small Station in Galveston”
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/04/24/AR2010042402492—pf.html

43 A list of all the Chinese media outlets registered at the Foreign Press Center is located in
Appendix G of this report; however, because foreign journalists are not required to register at
the FPC, the 160 figure is likely lower than the total.



21

full-time correspondents in China, based in Beijing.#* Recent at-
tempts by VOA to open a bureau in Shanghai have been blocked
as the Chinese Foreign Ministry has refused for over a year to
issue any visas for this effort. Xinhua has bureaus registered in
Washington, DC, New York and Los Angeles.

The Voice of America’s 65 hours/week broadcasts in Mandarin
and 14 hours/week in Cantonese is supplemented with an hour/day
of TV in Mandarin and 30 minutes/day in Cantonese that is a si-
mulcast with radio. There is also a once-a-week, 30 minute TV pro-
gram titled Cultural Odyssey which highlights U.S. culture and
heritage.

Additionally, Radio Free Asia broadcasts 12 hours/day in Man-
darin over SW and satellite radio, 2 hours/day in Cantonese, 10
hours/day in Tibetan and 2 hours/day in Uyghur. Each language
has its own website as well as RSS feed, podcast, YouTube channel,
Facebook page, Twitter account, mobile site and numerous in-coun-
try alias blog accounts.#5> RFA has never been allowed to have a bu-
reau inside China, and visas for RFA coverage of numerous news
events in China are routinely denied.

RFA, in particular, has been subjected to hostile Internet attacks
long pre-dating Google’s public protest of Chinese cyber-hacking
tactics,%®¢ whether having its sites blocked or its servers hacked
into.47 (As a result, the BBG has been one of the leaders in the use
and development of “Internet censorship circumvention” technology
that enables users to access its sites through so-called “proxy serv-
ers” that benefit not only RFA and VOA/Mandarin but RFE/RL and
VOA’s Persian language services.) The Chinese government pays
close attention to these proxies as well, often blocking them on a
daily basis. The BBG’s Engineering Office works equally hard to
ensure new proxies are created.

As such, RFA’s websites clearly display a “Getting Around Inter-
net Blockage” button on the first page of each of its language
pages.4® RFA reports that China is not alone in its attempt to keep
its citizens from accessing RFA’s sites, though China is by far the

441In contrast, the State Department has issued some 2,900 “I” visas in the past four years:
Fiscal year 2010—389 (as of May 4, 2010); Fiscal year 2009—783; Fiscal year 2008—848; and
Fiscal year 2007—845.

The definition of an “I” visa recipient is fairly broad, and includes foreign nationals working
for U.S. media companies as well as those engaged in news and documentary production staff,
the vast disparity in numbers is simply staggering; full details of “I” visas: http:/trav-
el.state.gov/visa/temp/types/types—1276.html. A request for similar information from the Chi-
nese Embassy in Washington was not answered.

45 http://www.rfa.org/english/.

46See New York Times article http:/www.nytimes.com/2009/03/29/technology/29spy.html
“[Chinese] sleuthing opened a window into a broader operation that, in less than two years has
infiltrated at least 1,205 computers in 103 countries, including many belonging to embassies,
foreign ministries and other government offices . . . ”; see also Reuters: http://www.reuters.com/
article/idUSTRE5AI5UZ20091120. “The amount of ‘malicious’[computer] activities against the
United States increased in 2008 and is rising sharply this year,” . . . adding “Much of this ac-
tivity appears to originate in China.”

47VOA’s Mandarin service reports similar attacks, although not on the same scale or scope
as RFA.

48The English version can be found here: http:/www.rfa.org/english/about/help/web—ac-
cess.html which lists such proxies as Freegate, Fire Phoenix, Freenet, Garden Networks,
Ultrasurf and Garden Networks as well as “Green Tsunami” developed expressly to get around
the Chinese government’s Green Dam firewall.



22

most aggressive.4® According to RFA officials, other nations with
aggressive Internet blockage include Vietnam and Burma.

There are approximately 760 million mobile device users in
China, representing more than 80 percent market penetration
among Chinese adults. While this would suggest an enormous po-
tential audience to receive SMS/text messages, these devices are
operated by three major government-controlled or owned Mobile
phone network companies, China Mobile, China Unicom and China
Telecom. RFA is not actively pursuing SMS transmissions in China
in part because the content would easily be subject to blocking,
monitoring, recording and censoring. RFA has considered having a
self-selecting “risk-taking” group for SMS messages, but deter-
mined that it would be cost-prohibitive at this time. In contrast,
the proliferation of 3G and 4G capable mobile devices and mobile
proxy capabilities, with the capacity to have users share videos and
MP3 files, represents a major area of RFA expansion.

As shown below, both RFA’s Mandarin and VOA’s YouTube out-
reach seem to be achieving considerable effect in spite of routinely
being blocked (albeit relative success, given a country of one bil-
lion). Because of China’s sophisticated Internet filtering system,
Radio Free Asia engages online audiences inside the “Great Fire-
wall” through proactive blogging and online outreach, making use
of a diverse range of alias accounts on domestic microblogging plat-
forms, and social networking Web sites within the Great Firewall.
For example, according to RFA officials, on any given day, RFA’s
Mandarin and Cantonese services can have over two dozen alias
blogs running with an average of 1,300 interactive followers, who
both use RFA content and provide source material.

Chinese Language Sites 30

49 See the April 22, 2010 RFA interview with Professor Sun Wenguang on the virtual shut-
down of Internet access to the Uyghur homeland of Xinjiang province in western China: http:/

. A > o >
R B B T e R S P e S e N e merous proxy
sites to collate the final numbers.



23

ALHURRA TV/RADIO SAWA—FINDING AND KEEPING AN AUDIENCE

One of the key PD products coming out of the BBG following
9/11 was a determined focus on the Arabic-speaking world. VOA’s
Arabic service was closed with that funding being used, plus sub-
stantial new monies from Congress, to create distinct Arabic-lan-
guage radio and television surrogates for the region. As the most
recent BBG commissioned research below suggests, there is both
good news and bad news for U.S. government broadcasting efforts
in the Middle East. Alhurra TV—Ilaunched in 2004—viewership
seems to be on the rise, but it is difficult to compare this
viewership with total audience viewership as the explosion of chan-
nels available in the Arabic world.5?

President Obama’s decision to give his first interview on an Ara-
bic station was not to Alhurra, but to one of its rivals, Al Arabiya,
was brutally symbolic and not unnoticed in the blogosphere.52 An
outside study from 2009 suggests that Alhurra is simply
marginalized.53

51For a spirited defense of the creation of Alhurra, and the need to curtail VOA’s Short Wave
English service, see former BBG Chairman Ken Tomlinson’s 2007 article in Arab Media and So-
ciety:  http://www.arabmediasociety.com/articles/downloads/20070514205552_AMS2_Kenneth Y
_Tomlinson.pdf; a lengthy analysis of Alhurra can be found here: http:/www.propublica.org/fea-
ture/alhurra-middle-east-hearts-and-minds-622, and here: http:/sites.maxwell.syr.edu/luce/
snow.html for another perspective.

52 http://lynch.foreignpolicy.com/posts/2009/01/27/obama—on—al—arabiya; MBN officials note
that in the first five months of 2010 alone Secretary of State Clinton has been on Alhurra as
have a multitude of State Department, Department of Defense and National Security Council
officials as well as four U.S. Senators and nine Representatives.

53 From the 2009 University of Maryland and Zogby International poll of some 4,000 respond-
ents, the slides of which can be found here: http:/www.brookings.edu/~/media/Files/events/2009/
0519—arab—opinion/2009_arab_public_opinion_poll.pdf. The BBG disputes the Zogby poll re-
sults and contends that viewer habits of watching multiple channels negate Zogby’s findings.
The BBG contends that Alhurra places in the top 20 in 14 major markets and is #21 in Saudi
Arabia.



24

millions

Total Audience of Alhurra TV and Radio Sawa
(BBG Global Broadcasting)



25

Daily and Weekly Viewership of Alhurra
(BBG Global Broadcasting)



26

Alhurra TV and Radio Sawa Weekly Audiences by Country
(BBG Global Broadcasting)



27

A 2008 study of Alhurra commissioned by the BBG and con-
ducted throughout the Middle East by the University of Southern
California’s Annenberg Center on Public Diplomacy, concluded the
station’s lack of popularity among Arab viewers stemmed from a
lack of credibility due to:

e Lacked news and programming that distinguished it from
other state-funded broadcasts;

o Had weak journalistic skills, particularly technical, but also lit-
tle balance in story reporting; and

o A perception as biased towards Western slants, with six times
more likely to be critical of the Arab perspective than of the
Western viewpoint.53

This has lead to the perception of many in the region of Alhurra
as nothing more than a propaganda tool of the United States rath-
er than a go-to source for news and information.5> The fact that
Alhurra is headquartered Springfield, VA, not in the region it cov-
ers, reinforces this perception.5¢ The lone Alhurra studio located
outside the U.S., in Dubai, U.A.E., is unmarked, even though it is
located in a building filled with other Arabic channels.

53 http://uscpublicdiplomacy.org/media/AlHurraReport,pdf

55The BBG disputes many of these claims in its own evaluation of Alhurra (http:/
www.bbg. gov/reports/others/Alhurra Sawa Research Data June20-2.pdf ) which suggested that,
based on, “weekly audiences” and “Percent of adults viewing at least once in seven days” a much
different picture. Another analysis commissioned by the BBG conducted by the Missouri School
of Journalism, based on English translations of Alhurra broadcasts concluded, “Alhurra TV does
most things right most of the time,” but then proceeded to note that “individual stories often
lacked sufficient balance and thus could be perceived as delivering a biased message.” See:
http://www.bbg.gov/reports/others/missourireport.pdf

56 For a spirited defense of the creation of Alhurra, and the need to curtail VOA’s Short Wave
English service, see former BBG Chairman Ken Tomlinson’s 2007 article in Arab Media and So-
ciety: http://www.arabmediasociety.com/articles/downloads/
20070514205552 AMS2 Kenneth Y Tomlinson.pdf; a lengthy analysis of Alhurra can be found
here: http://www.propublica.org/feature/alhurra-middle-east-hearts-and-minds-622



28

With a budget of some $90 million, many critics of Alhurra say
that continued funding will be wasted. They compare Al Jazeera’s
Arabic budget of some $100 million (recently increased to some
$140 million with the advent of Al Jazeera English)57 with Al
Jazeera’s market dominance.

To address some of these issues, in March 2009, Alhurra began
airing what it views as the first-of-its-kind show in the region—Al
Youm (Arabic for “Today”).58 Al Youm is a daily, live three-hour
news show, Sunday through Thursday, modeled very much on its
American namesake, that seeks to present the news in a more re-
laxed, conversational environment. Al Youm broadcasts from a pro-
fessional, modern studio in Dubai (photos below). Al Youm is
linked to MBN journalists based in studios in Cairo, Beirut, Jeru-
salem, and MBN headquarters in the U.S. from where they are
projected onto a screen in the Dubai studio to interact with the
hosts.52 While such a program no doubt has its merit in providing
the station with a valuable product, Al Youm’s impact on Alhurra’s
viewership have not yet been captured in polling. Additionally, in
conversations with Al Youm broadcasters concern was expressed
regarding their journalistic independence. Committee staff heard of
incidents in which some of the broadcasters were told to “stay on
message” when guests would go off-tangent with their comments,
“as if they didn’t trust us to handle the situation as professional
journalists.”

As the 2009 BBG slide above on “Audiences By Country” noted,
Iraq is the one bright spot for Alhurra. A May 2010 poll of 3,000
individuals from 18 provinces commissioned by the BBG suggests
that Alhurra is indeed an important part of Iraqi life, with Alhurra
now number one in terms of Stations Most Watched in the Last
Week. The same poll also showed that Iraqis do not trust any
broadcaster in particular, with Alhurra number three.

57 Figures based on interviews with Arabic media experts. Al Jazeera budget figures are not
publicly available and requests from the channel for such information were not responded to.
BBG officials believe the figure is closer to $400 million.

58 Alhurra’s weekly schedule can be found in Appendix H.

59The impact of Al Youm on Alhurra’s viewership has, according to the BBG, not yet been
measured and is not reflected in the earlier slides.



29

Top 5 TV Stations Watched in The Last Week
National



30

Top 5 Trusted TV Stations in Iraq

In addition to Alhurra’s viewership, equally troubling is the re-
duction in listenership of Radio Sawa’s audience noted in the
BBG’s earlier chart. Radio Sawa was revolutionary (and even con-
sidered heretical by some) when it first came on the air in March
2002. The Board of Broadcasting Governors decided that in order
to reach the largest demographic in the Arabic market, the “under
35” group that comprises more than half the population, a break
in the traditional Voice of America format was necessary. Thus,
under the direction of then-BBG Board Member Norman Pattiz—
founder of Westwood One, the largest radio network in the United
States—Sawa focused on gaining market share through American
and Arabic pop music—at the expense of VOA’s Arabic service,
which was terminated.6® News is given in short 5-10 minute seg-
ments twice an hour (at 00:15 and 00:45) for a total of 7.5 hours
of news a day, with the rest of the time devoted to music, both local
and international hits.61 The creation of Sawa is a prime example
of the value and impact the Board plays in the formulation and de-
velopment of U.S. broadcasting policy.

Sawa’s website, Twitter feed, and Facebook, meanwhile, keep its
tech-savvy audience connected. Nonetheless, there is no avoiding
the fact that Sawa’s audience numbers have declined over time.
This is in spite of the fact that Sawa’s FM reach is impressive:
every major metropolitan area from Rabat and Marrakech in Mo-
rocco to Khartoum, Sudan to Baghdad and Kirkuk in Iraq.

60 Critics of Sawa claim it “dumbs down” the news and creates more problems than it solves
(http://arabmediasociety.sqgd.co.uk/articles/downloads/
20070514203154 AMS2 Laurie Kassman.pdf); while others point out that, prior to Sawa, 98%
of listeners in the Middle East had never heard of the Voice of America (http:/www.afsa.org/
fsj/mov02/radio.pdf).

61To see a full list of Sawa stations and to listen to it live over the Internet visit: http:/
www.radiosawa.com/english.aspx.



31

(However, there is no FM coverage in Cairo, the most populous
city in the Arab world, as the Mubarak government prohibits any
foreign-owned radio, forcing Sawa to reach Egypt, primarily Alex-
andria in the north, from Cyprus via an AM signal.) Some argue
the audience decline is due in part because of its success, as other
Arabic stations have also begun to test and cater to listeners’ musi-
cal tastes and offer the latest Western and regional releases.

A May 2010 analysis of Arabic-language U.S., commercial and
other foreign, state-owned broadcast organizations suggests that
Sawa’s use of Facebook far outpaces the other major players.62

Arabic Language Sites

MARKETING—A NECESSARY COMPONENT
AND COST TO REACH NEW AUDIENCES

The Voice of America and Radio Free Europe/Radio Liberty are
long established and their names well-recognized throughout the
world. However, the proliferation of new services and stations, par-
ticularly in Iran, Afghanistan and the crowded media markets of
the Middle East requires spending on advertising and promotion.
For example, the following major satellite services cover all or por-
tions of the Middle East, North Africa, and parts of South Asia,
with many services overlapping and many households accessing
multiple systems:

Arabsat—430 channels (carries Alhurra TV)63
Nilesat—470 channels (carries Alhurra TV)
AtlanticBird—280 channels with 50 Subscription channels
DigitalSkys—50 channels with 180 Subscription channels
Hotbird 6—225 channels with 110 Subscription channels
Hotbird 9—87 channels with 260 Subscription channels

62Recent research suggests Internet usage in the Arabic world is 17%, or some 56 million,
see: http:/www.khaleejtimes.com/DisplayArticleNew.asp?xfile=/data/opinion/2010/May/opin-
ion_May132.xml&section=opinion

63 See Appendix I for a map of satellite systems used by the BBG.



32

Many believe that appropriated funds for broadcasting should go
to just that—broadcasting—and not be spent on advertising and
promotion, but this is simply not realistic in today’s saturated
media environment. While there was recently a significant increase
in spending, according to the BBG’s FY2011 budget submission,
Marketing and Program Placement will be cut by some $314,000.64

FY 2009 $3,307,000
FY 2010 $5,392,000
FY 2011 $5,078,000

Middle East Broadcasting has seen its marketing budget for
Alhurra TV and Radio Sawa fluctuate wildly:

FY2005 $6,000
FY2006 $4,000
FY2007 $104,000
FY 2008 $5,000
FY2009 $1,250,000
FY2010 $512,000

FY2011 (req.) $521,000

In the meantime, Radio Free Asia’s marketing budget has never
exceeded $7,000 in spite of the “billion plus” audience it is tasked
with trying to reach. Radio Free Europe’s budget topped $1 million
for the first time in 2010, having averaged some $850,000 for
2005-2009, providing far greater consistency.6>

Regardless of their funding levels, each entity has established
creative methods of promotion and marketing. RFE’s Radio Azadi
promotional efforts in Afghanistan have included distribution of ra-
dios with their logo and station number, billboards and the co-spon-
sorship of the Afghan Presidential debates (along with RTA—Radio
and Television Afghanistan). RFE’s Azerbaijan service has, in es-
sence, gone back to the future by publishing a weekly newspaper
that is distributed for free at subway stations; while its Belarus
service publishes books and CDs of authors and poets who have
been banned by the government. RFA has used its limited mar-
keting resources to target the impoverished and information-
starved northwestern Cambodia with school notebooks, raincoats,
hats and radios with their logo, listening times and frequencies.%6

VOA’s Zimbabwe service had perhaps one of the most creative
marketing tools in that repressive society—times and frequencies
were printed on tooth brushes and handed out, thus providing both
a much needed commodity in that improvised country as well as
needed broadcast information in a form easily concealed from
President Mugabe’s repressive regime.

64See p. 86 http://www.bbg.gov/reports/documents/BBGFY2011CONGBudgetSubmission-
ForInternetPost.pdf.

65 MBN, RFA and RFE budget figures provided by BBG.

66 RFA has reported anecdotally that the regimes themselves, through government officials or
state-controlled media attacks, drive audiences to its content.



33

Presidential Debate in Afghanistan moderated by Akbar Ayazi, Director of RFE/RL’s
Radio Azadi (with RFE/RL’s Torch logo interspersed between RTA’s in background



34

BBG Marketing and Promotion: VOA’s Zimbabwe toothbrush, RFE/RL’s Belarusian
poetry publications, RFE/RL’s radio, Alhurra’s billboard in Jeddah



35

THE COMPETITION—BROADCASTING THROUGHOUT THE USA

American consumers have also seen an explosion in the number
of television and satellite and terrestrial radio stations available to
them, and foreign governments have not hesitated to enter the
market. British Broadcasting Corporation (BBC) television is avail-
able in almost every major market, and BBC radio recently crowed
about its U.S. audience increasing by 600,000.67 Russia Today’s
English news is now available on cable services in New York City,
Los Angeles and Washington, DC.68 China’s largest media corpora-
tion, Xinhua announced at the end of April 2010, that it is launch-
ing a 24-hour English news channel, and its CCTV is already avail-
able in major markets (and as noted earlier has begun to broadcast
its radio from inside the United States).6® France 24’s 30 minute
newscasts are carried on U.S. affiliates in more than 15 states from
California to Virginia, and Germany’s Deutsche Welle English
news is carried on Time Warner, Verizon FIOS and Comcast serv-
ices.’0 Al Jazeera English is one of the few having difficulty gain-
ing access to U.S. markets, with only a handful of cable companies
carrying it.7”1 Nonetheless, as noted in the May 2010 analysis
below, while not all the Channel Views and Video Uploads occur
in the United States, it is clear that Al Jazeera English is a major
player in this area.

English Language Sites

67BBC May 24, 2010 press release http:/www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2010/
05 may/24/wsnews.shtml.

68 http:/rt.com/USA.html ; New York on channel. 135 (Time Warner), in Los Angeles on ch.
236 (Time Warner) and in the Washington, DC area on ch. 274 (Comcast),ch. 34 (RCN), ch. 455
(Fios), ch. 474 (Cox).

69 http://www.usatoday.com/money/media/2010-04-30-china-english-tv—N.htm

70 http://www.france24.com/en/how-to-watch-on-tv; http:/www.dw-world.de/dw/article/
0,,1830857,00.html

71 Buckeye Cable (Toledo, OH), Burlington Cable (Burlington, VT), GlobeCast World TV Link
TV (Direct TV, Channel—375/Dish Network, Channel - 9410), Washington Cable (Washington,
DC), MHz Networks (Washington, DC); see http:/english.aljazeera.net/watchaje/
20091022172112636517.html for their locations world-wide.



36

Each of these same channels is available online and many have
live, streaming video. Additionally, Al Jazeera Arabic is viewable
in the U.S. on various U.S. based satellite subscription providers
that offer foreign language packages, but Alhurra TV is on the two
services that are not available here—Arabsat and Nilesat (which
are also the most popular in the Middle East). The Smith-Mundt
Act expressly prohibits U.S. government programming from being
accessed by American citizens.

Originally written in the days before cable television, and then
amended in the days before the Internet, many argue the law is
even self-defeating if recent Arabic-speaking immigrants to the
U.S. have easy access to Al Jazeera but not Alhurra. A similar
Smith-Mundt objection was made by the BBG when a Somali com-
munity in the Midwest wanted permission to re-broadcast VOA So-
mali programming to recent immigrants.?2

Smith-Mundt issues were again raised following the 2010 earth-
quake in Haiti when Sirius/XM wanted to donate its radios to Haiti
and provide an unused frequency to the BBG and the Defense De-
partment for broadcasts to the country. Concerns were raised that,
even though the station would not be advertised in the United
States and only Creole-speakers would be able to understand the
information and public service announcements should they encoun-
ter it, it would violate the law. It is time to recognize the anachro-
nistic nature of the legislation in light of new technologies and how
it hamstrings our own government while foreign governments and
broadcasters have no similar impediments.

SHORT WAVE—LAST GASP OR THE FINAL FRONTIER

Advancements in technologies, increased standards of living
along with higher Gross Domestic Products have all resulted in an
ever-increasing move away from radio, particularly shortwave, and
towards more visual mediums of television and the Internet.”3 As
such, the BBG is proposing in its FY2011 budget closing the only
remaining domestic, U.S. government-operated shortwave facility
(located in Greenville, NC) for a proposed savings of more than $3
million.”* The United States is not the only service seeing declining
shortwave listenership; the BBC noted in May 2010 that it “.lost
20 million shortwave listeners during the year, reflecting the in-
creasing global decline in the medium.”75

Nonetheless, Radio Free Asia is almost completely dependent on
shortwave as most nations it seeks to reach have refused to broad-
cast any RFA transmissions from within their borders.”6 Addition-
ally, in January 2010 RFE/RL launched Radio “Mashaal”

72 Smith-Mundt information and analysis can be found here: http:/mountainrunner.us/smith-
mundt.html and http://www.washingtontimes.com/news/2008/dec/19/persuasive-politics/

73 Though, the BBG does offer instructions “Improving Shortwave Reception” on its website
http://www.bbg.gov/office/engineering/reduce-interference.html.

74See p. 74 http://www.bbg.gov/reports/documents/BBGFY2011CONGBudgetSubmission-
ForInternetPost.pdf; and http:/mt-shortwave.blogspot.com/2010/02/politicans-and-press-react-to-
proposed.html for local impact. The BBG notes that it will retain two transmission sites in the
Commonwealth of the Northern Mariana Islands.

75The BBC estimated it lost 7 million shortwave listeners in Bangladesh and 8.2 million lis-
teners in India, while noting the aforementioned increased of 600,000, but also some 1.4 million
in Tanzania, both as a result of FM or AM broadcasts. http://www.bbc.co.uk/pressoffice/
pressreleases/stories/2010/05—may/24/wsnews.shtml.

76 Cambodia is the one exception, which has allowed RFA an internal, FM frequency.



37

(“Torch”)—which, in addition to AM, is a shortwave station (beam-
ing into the area on SW from Kuwait, Thailand and Sri Lanka)
reaching the Pashto-speaking tribes that straddle the Afghanistan/
Pakistan border. Mashaal currently broadcasts 6 original hours/day
(which are then repeated).”” Mashaal also shares the same AM fre-
quency with VOA’s Radio “Deewa” (“Light”) which broadcasts the
rest of the day. Deewa and Mashaal are transmitted from a station
in Afghanistan located near the border with Pakistan. Opening the
station was a contentious issue which took years to resolve. A simi-
lar arrangement with the Pakistani government, to allow broad-
casts from Peshawar in order to ensure maximum border coverage,
was equally difficult and resulted in them broadcasting VOA’s
Deewa in AM for only two months (Mashaal was not yet on the
air). Some say the closure was due to Taliban threats to the sta-
tion, others because the government rescinded the license.”8

Africa is still a major region for shortwave due to vast distances
and high cost of repeater towers. In 2009, the BBG estimated that,
in fact, Africa is its largest single audience by region, based on the
percentage of total unduplicated weekly audience among adults.”®

Weekly Audience Among Adults

(percent)
Africa — 29
MidEast/N.Africa — 21
West Asia — 16

South Asia — 10
Former Soviet — 7
South East Asia — 5

Balkans — 4
East Asia — 3
Caucuses — 2

Central Asia — 2
Latin America — 1

These numbers are particularly staggering given that Africa has
no U.S. surrogate dedicated to it, and has virtually no BBG TV pro-
gramming, along with very low Internet penetration. The power of
VOA radio in Africa is therefore enormous.

As the broadcast charts located in the Index demonstrate, the
BBG is still heavily reliant on shortwave in various regions
throughout the globe. Africa in particular is a major region for
shortwave due to vast distances and high cost of repeater towers.
The BBG provided the following information regarding its short-
wave operations.

77 Because of the heavily mountainous terrain Mashaal uses SW, AM and FM to ensure max-
imum coverage.

78 http://kimelli.nfshost.com/index.php?id=7964; http:/kimelli.nfshost.com/index.php?id=8304.

79 Percentages taken from a 2009 BBG Congressional presentation.



38

U.S. Shortwave Stations Closed in the Last 25 years
(Location/Year Closed)

Dixon, California — 1988
Bethany, Ohio — 1994

Delano, California — 2007
Greenville, NC — 2010 (proposed)

Current BBG Shortwave Transmission Stations
Tinang, Philippines
Saipan, Northern Marianas
Udorn, Thailand
Biblis, Germany
Iranawila, Sri Lanka
Lampertheim, Germany
Kuwait
Greenville, North Carolina
Tinian, Northern Marianas
Sao Tome
Botswana

Current BBG Leased Shortwave Transmission Services
from These Countries

Germany

United Kingdom
Palau

Tajikistan
Madagascar
Russia
Lithuania
Ascension Island
Mongolia

United Arab Emirates
Vatican

Bonaire

South Africa



39

Lastly, while the U.S. has been jettisoning its shortwave fre-
quencies, with VOA cutting some 60 frequencies in the last 10
years, China has been doing the exact opposite, almost doubling its
stations in the same period as indicated in the chart below.8% Sup-
porters of U.S. shortwave programming contend that we are ceding
valuable assets to China while others contend the frequencies are
redundant due to the nature of short wave broadcasting methods.

Shortwave Frequencies 2000-2010
Voice of America and China Radio International

80VOA/CRI data compiled from the World Radio Television Handbook for these years http:/
www.wrth.com/. See also, the Heritage Foundation “Don’t Silence Voice of America:” http:/
www.heritage.org/Research/Reports/2010/05/Dont-Silence-Voice-of-America.






APPENDIXES

(41)






Appendix A.—Country-by-Country
Analysis of the BBG Products

(43)






LG

MM/ GpZ 8N([93eS ‘MS ‘yauald) 431 el 987 TIG'Y aljgnday ueauy |esjua)
(18u
-193U| HIM/Y 60T ‘MS ‘sangniiod) 09 08 96.'66% apiap ade)
(18utayu|
MY Gpg aM(9IeS ‘MS ‘Yauald) iJal L1 10€'6/8'81 uoosswey
(10uIB3U| HIM/Y [ MS
MY GpZ aM[I91eS ‘MS ‘Youalq
MM/ £ MS ‘Ipuniiy/epuemiefury) €91 691 0£€'T16°6 Ipuning
(18uJ8}u] @
MM/ GpZ 8N(I93eS ‘MS ‘yauald) 93 83 280'9L ST ose4 euning=
(3oUIBJU] HM/Y G'6 IMS *ysliBu3) 8L 1L 9/8'066'T BUBMS}O]
(18ut8}u]
MM/ GpZ 8N([93eS ‘MS ‘yauald) 1L 1L 268'16L'8 uruag
(18uIB U] YMm
/U G'0T 3)|91es ‘MS ‘@sangnyiod) 431 Al £62'66L'C1 B|o3uy
(N9W) sylom (VOA) BaLIBWY Jo s8I0\ 6002 002 uonendog Aiunog

-JaN Suniseapeosg 1se3 a|ppIN

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

(B3LY) Y Xipuaddy




46

181 981 T77'€g9 eauIng |etojenby
(yussyu] “kepy
1z aMlja1es ‘aigedy) AL eunyly
‘(1uselu] *Rep/y g seufe (1ouialu| Himyy
-18s ‘MIN ‘W4 ‘olqely) emes oipey | g1 :MS ‘BiiwolQ/eusiidi]/oLeywy) 091 Al G660'91G 1nogifq
(18utayu|
MM/Y G seM([9IBS ‘MS ‘yauald) S iJal 890°£19'02 81I0A1,p 8109
(18utayu|
MM/ G g Fal([eles ‘MS ‘yauald) 601 il 6082107 8y} Jo a1gnday ‘03uoy
(10uIBI] HMY £ MS
MM/Y G g raMl[eles ‘MS ‘youald au)
MM/ £ SMS ‘1puniiy/epuemiefury) /1 L1 77626989 Jo "day 2ijesg0WaQ ‘03u0)
(18utayu|
MM/Y G teM([91BS ‘MS ‘yauald) 101 001 8Ev'T6L s0Jowoy
(18utayu|
MM/Y G teM([eIeS ‘MS ‘Youald
MM/ £ MS ‘Ipuniiy/epuemiefury) 691 191 802'62€°01 peyy
(N9W) sylom (VOA) BaLIBWY Jo s8I0\ 6002 002 uonendog Aiunog

-JaN Suniseapeosg 1se3 a|ppIN

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

panuiuog—(ealipy) y xipuaddy




47

(JouIBU] HM/Y G'6 MS “ys|3u3) 311 L0T 151'820°G1 IMBEN
(18uRy|

MY Gpg a)[[e3es ‘MS ‘yduald) 90T €6 956°€69°0¢ Jeasesepe|y

(JouIBJU] HM/Y G'6 MS *ys!|Bu3) 8€T 691 06L°THH'E elaqn

(JouIBJU] HM/Y G'6 SMS “yst|Bu3) 66 16 618°0€1°C 0U30s37]
(J8uIR3U| HIM/Y G'6

‘MS ‘UsNBuI qM/Y £ MS 1l1uemS) 8¢ el 2LL°200'6€ euay
(10U

~13JU| HM/Y G'OT *MS -esengniod) L0T LT 796°€ES'T nessig-eauiny
(18usay|

MY G'pg aM[[93eS ‘MS *Yduald) an! 94T G/6'1G0°01 eauiny

(JuIBJU] HM/Y G'6 MS “ys!|Bu3) €9 79 718'188°€C eueyy

(JuIBJU] HM/Y G'6 MS “ys!|Bu3) Al LeT 180°8LL°T ay] ‘elquen
(18uIRy|

MY G g :al[[31es ‘MS yuald) €T Gll €66'71G'T uoqey
(1usau ymyy

21 *MS “BjiWwoi0/euBLSI dlByLY) 691 al 8e¢'/€2'68 eldoiyi3
(Jouisu| “m/y

21 *MS “BjiWwoI0/euBLZI /dlBYLY) 06T 981 89T°/9°G ealjly




48

(3BuIRIU| HM/Y [ MS
MM/ G g eMl[eles ‘MS ‘Ydualq

MM/Y £ NS ‘1puniy/epuemiefury) 181 6L1 T1£'9%£'01 epuemy
(18u1B3U] HIM/Y G'6
'MS ‘Us1IBuI MM/Y €T :MS ‘esney) eIt 111 060'622'671 RLBZIN
(1oWIBlY] HIM/Y G'pZ BM|I8les
‘MS ‘youaly My €T MS ‘esney) iJal 811 262'90¢'GT 198IN
(10usB] YWY G'6 MS “yslIBu3) 99 G/ G99'301°7 eigiwey
(18u
~183u| MM/Y G'OT *MS ‘esengniiog) 98 001 8/7'699'1¢ anbiquezop
(18utayu|
MM/Y G taN([9IBS ‘MS ‘yauald) £g 09 ¥97'78¢'1 sniunejy
(1uiB)u| -Aep (18utayu|
/U ¢ :eM|[81es ‘olqely) AL BUNYY | HIM/Y G'pZ BM|I8IeS ‘MS ‘yousld) 21 Ge1 981'621°¢ elueLne|
(18utayu|
MM/Y G g rau|[eIes ‘MS ‘yauald) £g 29 GZU'Ehr'sT I[eN
(N9W) sylom (VOA) BaLIBWY Jo s8I0\ 6002 002 uonendog Aiunog

-JaN Suniseapeosg 1se3 a|ppIN

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

panuiuog—(ealipy) y xipuaddy




49

(19us3)u]

MY G'pg al|[eIes ‘MS ‘yduald) 861 0L1 808'1€09 030
(3ousBu] HM/Y G'6
‘MS ‘USIBUI HM/Y £ MS ‘NlIUemS) 101 90T eS80 T eluezue]
(JoUIBJU] AM/Y G'6 MS “ys!|Bu3) 691 691 981'/€€'T puejizems
(18uIB)y
‘fep e sajnuIw Qg MS ‘oIqe
-1y) njeq ey ‘(1uieiu| fepy
¢ 8l[81es oIqeay) AL eunyly
‘(tousayu) Kepyy yg 8yl
-1es ‘MIN ‘W4 -01qely) emes olpey (JUIBJU] AM/Y G'6 MS -ys!|Fu3) 891 781 G28'/80°Ty uepng
ENTET
MM/Y G'g -aH([93eS ‘MS “Yduald) 99 a6 681'250°6 BILLY UInog
(18uiB)u| -Aep
/U ¢ ‘eH|[33eS -dIqely) AL eunyly (18u13Jul HM/Y GHg MS IlBwos) 081 €L1 £10'2€8°6 Bllewos
(JoUIBJU] AM/Y G'6 MS “ys!|Bu3) 811 0¢1 8ET'ZET'S U097 BlIBIS
eI
MY G'pg :al[[e3es ‘MS Yduald) Gel L0T 9118 $9][8Y9kag
(18usB)Y
MM/Y G “al([9IBS ‘MS “YIuald) 601 78 L6S'TTL'ET |egauag
(1ou
-JaJu| “4M/Y G'0T MS -esangnyiod) 09 79 6/9'21¢ adiduld pue awo] 0eg




50

(YBuJB] HM/Y G°6 MS

‘Us!|3u3 ‘ajaqapN/euoyS/amqequiz) 981 981 629°26€'TT amqequiz
(U] AW/ G°6 *MS “UsIIBu3) vl Ll 07£298'TT elquez
(o] Hm/Y G
MS “USIBUT MY £ MS “lIIyemS) 601 86 866'69€°2¢ epuesn
(NGI) sxiom (YOA) eal1awy jo sadiop 600¢ ¥00¢ uoneindod fnunog

-JoN Sunseapeo.g 1se3 a|ppiN

guijuey ssaid
asnoj wopaaly

Sunjuey ssaid
asnoj wopaaly

panuiuog—(ealipy) y xipuaddy




51

(19uI3)u| ‘M

/U €€°€9 a)[[e3es ‘MS ‘Uelsauopu|) ell LT1 225 1L2'01C eisauopuj
(18uta1u| ym
/U LGPT :3N|[93eS ‘MS Bsauojue)) 7A - 1£0'650°/ 3uoy 3uoy
78 89 02L'v16 i
(19ussu -Kepyy
Z -ay|[e1es ‘ms ‘anydfn ‘Aepy
0T “oH[[93es ‘MS ‘Uelaqi] “kep/y (18uie3u] Hmyy
Z1 ‘aMl181es ‘MIN ‘MS ‘uliepuely LT ‘BH||33eS ‘MS ‘@sauojue)
fep/y 7 -oM|je3es ‘MS ‘dsaucjuey) | qM/y 16 :aN|[33es ‘MS ‘Ulepuely) 181 €Ll 896°219'8€€'T Bulyy
(18utayu) (18utay)
“Rep/y g :a)l13es ‘W4 ‘MS “wuyy) MM/ GTT :8Y[[93eS ‘MS ~awiyy) el LeT £62'v6Y'v1 elpoquie)
(18uta3u) (18utau|
“Rep/y v :aj||ajes ‘MS ‘esauling) | Hm/Y G'99 :alj|ales ‘MS ‘esauling) €61 06T v/ LET'8Y euung
(1BWIBU] YMm
/U €€7€9 “dY|[2IeS ‘MS “UBISBUOPU]) €91 191 061°88¢ 1aunig
8¢ 81 1¥9°292'1¢ eljelisny
BISy 3al] olpey (YOA) eauawy Jo sadlop 600 7002 uonendod fnunog

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

(a1j19e4/eIsy Jse3) ¥ xipuaddy




52

11 6 96.'0¢ nejed
11 8 A AT pue|eaz My
09 1§ 61011 niney
98 08 T'Iro'e Bl|o3uoly
£e L€ vEY'L0T BISBUOLIIN
12 11 22519 spuejs| ||eysse|
evl ¥l 618'GT/'Ge eisfejely
(1ou
-10ju *Rep/y 7 :oy||a}es ‘MS ‘0e7) (BUIB| AW/ G°E WS ‘0BT) v81 61 GrE'res'9 soe
(JoUIB| HM/Y GE :MS ‘UeaIOY) 99 89 216'306'8Y Uinog ‘ealoy
(18uiB)u| -Aep
/4 G 3MI[33eS ‘MIN ‘MS ‘UEal0y) (JoUIB| HM/Y GE :MS ‘UealoY) G61 €61 Gv€'699'2¢ UHON ‘ealoy
65 29 068211 1equUIy
€e €e 6£9'8£0'/21 ueder
BIsy 9314 olpey (YOA) eaLIawy Jo sadlop 6002 002 uonejndod £nunog

gurjuey ssaid
asnoj wopaal4

gunjuey ssaid
asnoy wopaal4

panunuog—(aipaed/eisy 1se3) y xipuaddy




53

(18uspu) *Aepyy (18u
Z 9M|131es ‘MIN ‘MS ‘8SBLIBUIBIA) | -I93U| HIM/Y GOT IMS ‘SBWELIBIA) 8/1 6.1 86/'9/G'88 WeulsIA
e 0§ 616'81¢ njenuep
£g L8 €821 njeany
el 86 868'0¢21 e3uo]
8/ 89 Z19'1ET'T 8189, 7-10W1]
(38utayu|
MM/ G'99 :Bll|[eles ‘MS ‘asaw
-ing Hm/Y 6 aN|j81es ‘MS ‘1ey]) 144! 83 95186669 puejieyy
(1ouIBly] HimY
[GT ‘BM[|91eS ‘MS ‘asauolues
MM/ T6 BNI8IeS ‘MS ‘UlepuBl) ey 05 LVE'V16'TT ueme]
99 1L £19'G65 Spuejs| uowojog
161 Ge1 ACHRLN alode3uig
£9 6§ 866'61¢ eowes
9% Gl £09'9/6'L6 saulddijiyd
£g L5 GLL'06'S gauINg may endey




54

R
‘Repyy g :a8y||91es

(18uisyu| -Kep
/U ¥ e|I3es “dIqe

‘M ‘MS ‘ueisniejag) | -1y) AL adoan3 eunyly (ueissny) j8uisjuj 881 81 £65'879'6 sniejag
(18us8QU]
(18usayu] ‘Kepyy MY 99'6 a8
07T “eH|[93eS ‘MS -1azy) -1es ‘MS ‘lueliequazy) 891 941 709'3€7'8 uefieqazy
(18uisyu| -Kep
/U ¢ 3[|31es iqe
-1y) AL adoin3 eunyly €e 0 182'012'8 elisny
(19usaul Aep/y GG (1uIB)u| MY €87
:9}1][93es ‘UBIUBWLIY) :3}l|[93eS ‘UBIUBLLIY) 161 GET 700°£96°C elusuy
(19uisyu “Aep
/U ¥¢ ‘all|[eles -alqe
-1y) AL 8doin3 eunypy 8 a1 888'¢8 eliopuy
(1oulayu] *Aep (18Ul
U g 3yjja1es ‘dlqe MY 8T 813
-1y) AL adoin3 eunyly -1es ‘MS -uelueqjy) 101 701 EGr'6E9'E elueq|y
faqrn opey (Naw) (von 6002 007 uonendod fnunog

Jadon3 aai4 oipey

syJomjay Sunses
-peo.g 1se3 3|ppIN

oLIaWY J0 S39I0

guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

(adoan3) y xipuaddy




55

(Yowsayu| Aep
/4 v Bl[Is1es iqe
-ly) AL adoin3 eunyly

016°005°G

yiewua(

(18uiByul -Aep
U ¥Z @MI[R1eS *Iqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

124

0§

70611201

a1|qnday yaaz)

(tousaquy “kepyy

g dM|[21es lqely)

AL adoin3 eunyly

‘(10usaiu| Aep

/4 ¥2 anl1etes ‘M
‘d1qeuy) emes oipey

(18W91U| ‘MY €8
‘a)l]j91es ‘MS §3aln)

8¢

€

8/'780°

snidfg

(19utayu| “Kep
/U 1z 8)||91es ‘aIqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

EEEIT
AM/Y BT°9 “BUf
-1es ‘MS ‘UBIje0I))

18

8

607°681'y

B0

(1ousayu|
/4 ¢ eHlIs3es
-ly) AL adoin3 eunyly

9.

8L

189'70'L

eles|ng

(18utaju| yaamyy
Z1 9M|[a1es ‘uelusog)

(18uisyul “Aep
/4 ¢ -eNlIBles -diqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

(19uIBul MY G/g
‘3)l|[33es ‘uelusog)

86

0T

PIv'EI9Y

BUINO3AZIBY pue elusog

(Yowsayu| Aep
/U ¥T eN|[eles ‘iqe
-ly) AL adoin3 eunyly

9E€'PTH 01

wni3jeg




56

(18uiByu| “Kep
/4 ¥Z “du|[e1es ‘Iqe

-1y) AL adoan3 eunyly 81 Ge 86.'62€'28 Kuewisay
(1ouIB)u]
Yeam/y T :AL 211qnd
uei3109y ‘Aep/y v
‘9}1[|91es ‘ue18109Y)) (18uIBU| YMm
eqajdnsine] oipey /U ¥T *MS “ueI31089) 8¢1 vil £08'ST9'Y B131089
(18uisyu -Kep
/U ¥ eM||33es -dIqe
-ly) AL edoin3 eunyly 8¢ LE 261'150'79 ajuel4
(19utayu| “Kep
/U 2 e|[31es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyjy [ 14 62'05¢G puejuly
(19uisyu -Kep
/U ¥Z eM|[33es “dIqe
-ly) AL edoin3 eunyly 71 8¢ 1/€'662'T eluojsy
Kuaqry oipey (NGW) (Yon) 6002 7002 uone|ndod fnunog

Jadon3 aai4 oipey

syJomjay Sunses
-peo.g 1se3 3|ppIN

oLIaWY J0 S39I0

guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

panunuog—(adoin3) y xipuaddy




57

(18uisyul “Aep
/4 ¢ -eNlIsles -dqe
-1y) AL adon3 eunypy

e

8¢

£06°T€2°C

BINJET

(18usa)u|
RECIVTR ARSIIEIN
‘uelueq|y ‘uelqJag)

(18usa)u]
/Y 8 pT SHlle
-Jes ‘MS ‘uelueqy)

8€8'708'T

0A0SOY|

(Yousayu| Aep
/U ¥T eM|[eles ‘iqe
-ly) AL adoin3 eunyly

€L

VL

ATATAR

Aley

(18uiByu| -Kep
/U ¥¢ dl|[eles -diqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

14!

G¢

002'€02'y

puejal|

(1ausayu| ‘Aep
/4 ¥ alales ‘aiqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

769'90¢

pue|ag|

(18uiByu| “Aep
/4 ¥¢ “oHI133es -diqe
-1y) AL adon3 eunypy

€€

47

965'506°6

fie3uny

(18uiByu| “Kep
/U v¢ ‘a)l|[e3es -olqe
-1y) AL 8doin3 eunyly

9¢8

833 K|oH

(Yousayu| Aep
/U ¥Z eM|[eles “iqe
-ly) AL adoin3 eunyly

(10usB] HM/Y €€
B)1|[93es ‘MS “49a19)

€9

9

8CY'LEL0T

893319




58

(18uiByu| “Kep
/4 ¥2 :3)|3es :iqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

8¢E

€¢

G91°G0Y

21

(o
-19u] Ewm\s\:_E 01
AL “Y33m/y ZT olpel
9}l||9]es Em__._ocmoms_v

(18utayu| “Kep
U 2 -8y[e3es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

(18U
~JBjul MY 8t YT
3}l|[21es ‘MS ‘Uelu

-Bq|Y MY G/°0
‘9]1||91eS ‘ueluopade)

86

I

812990

BIUOPAdE

(19uisyu -Kep
U 2 e|[eles “diqe
-1y) AL adon3 eunypy

1

GLL'T6Y

ginoquwaxn

(19utayu| “Kep
U 2 -8y[e3es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyly

124

€€

6L1°GGSE

elueny

(19uisyu -Kep
U 2 e|[eles “diqe
-1y) AL adon3 eunypy

1

1

19/'7€

ITEINTETRETN|

fyaqn oipey
Jadon3 aai4 oipey

(NEW)
syJomjay Sunses

-peo.q iseq [ppI

(von)
oLIaWY J0 S39I0

6002
guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

7002
gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

uone|ndog

K1nunog

panunuog—(adoin3) y xipuaddy




59

6

€01

1e's12'2e

BlUBWOY

(18uisyul “Aep
/4 $Z ‘au|[a1es raiqe
-ly) AL adoin3 eunypy

81

81

26'£0L°01

|egnjod

(Yawsayu| ‘Aep
/4 92 @Y|[ajes -iqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

6

LE

616°28Y'8E

puejod

(1usauy *Aep
M ¥¢ olI%eS -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

6£G099Y

femioN

(18uiByu| -Kep
/U ¥ eY||8ies ‘aiqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

1

666'GTL'9T

spuepaiay

(Jau
-J8ju Ysam/y G'¢
:9]1][1eS ‘ulIZauajuop)

(Yousayu| Aep
/M ¢ elIs3es
-ly) AL adoin3 eunyly

(18]

MY 8y yT dMI19

-18S ‘MS ‘Uelueq
-y MY €'/ ‘uelqias)

8L

16

081°2L9

0I33Uajuo

(18uisyul “Aep
/4 ¢ -eNlIBles -diqe
-1y) AL 8doin3 eunypy

81

61

G96°¢E

09BUOY

(18l
“fep/y T eyl
-1es ‘MS ‘ueluewoy)

(Yausau| MY G2'T
:9}/||91S ‘ueIssny)

!

Let

87L°02€'y

BAOPIOI




60

(1uisyu “Aep
U 2 eu|[e3es “diqe

-1y) AL 8doin3 eunyly 6 LE 200'625°0y uredsg
(18uiByu| “Kep
/4 12 :3N|33es :iqe
-1y) AL adoin3 eunyjy 67 L€ 269600 BIUANO|S
(1uisyu “Aep
U 2 e|[e3es “dlqe
-ly) AL 8doin3 eunyly ev Ly 970°€9Y's EIeA0|S
(18uiByu| “Kep
(JouIau feam/y /4 ¥2 :3)|3es :iqe
1 9M|[9)es “Uelqias) | -1y) AL adoin3 eunyly €8 16 6EE'6LE L LN
(1uisyu “Aep
U 2 e|[e3es “dlqe
-ly) AL 8doin3 eunyly ¢ 8l £91°0¢€ Oulely ues
(3vuwisquy *fepyy 12 (1oweu] HM/Y GZ'T
‘9}l|[}es ‘MS ‘UeIssny) ‘B}l|[8)es ‘ueIssny) 74! Ly1 V2 T0'0vT eISSny
Kuaqry oipey (NGW) (Y0A) 6002 002 uonejndog Knunog

Jadon3 aai4 oipey

syJomjay Sunses
-peo.g 1se3 3|ppIN

oLIaWY J0 S39I0

guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

panunuog—(adoin3) y xipuaddy




61

(18utayu| “Aep
U 2 e[[93es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyly

LZ

L€

GOZ'ETT'TY

wop3ury pajun

(1swieju] *kep/y G'g
‘9)1||91es -ueiuenn)

BPOGOAS 0IpeY

(18utdyu| “Kep
U 2 -ay|[e3es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

(18uwIelu] MY yT°¢
BRI

A1l

08T

G6E00L'SY

autedy

(18uiByu| “Kep
/U 1¢ “aYllis3es -dlqe
-1y) AL adoin3 eunyjy

(Yousau] Hm/Y GZ°9
a)ljajes ‘MS “usiiny)

101

L01

125'608°9L

fayuny

(18uiByu| -Kep
/4 ¥2 :3N|3es :iqe
-1y) AL 8doin3 eunyjy

197709,

puBIBZ)IMS

(18uiByu| -Kep
/U ¥Z eM||33es “dIqe
-1y) AL adoin3 eunypy

169'650'6

uapamg




62

(1wusayu] *Repy g
BY11938S ‘MIN ‘MS
‘Isie4) epieq oipey

(18l
‘kep/y g -aM||aes
“Iqeay) AL eunyly

(18uIBju| ym
/U 8T MS -usipiny)
‘(1B MY G/T
d}1||93es ‘MS -Isled)
WIOMION SMBN URISIad

181

11

82'6¢7'99

ueJ|

(18utayu|

“fep/y vz :aM|lsles

“qely) AL eunypy

‘(10usayu) Aep

/U 72 “eHI133es ‘M
“dlqely) EmeS olpey

8¢l

891

G€9'998'8,

14433

SmEmE_

‘fep/y vg :a|1s)es

‘alqely) AL eunyly

‘(1uss)u] *Repyy g

oH[[3es ‘M ‘N4
‘0lqely) emeg oipey

94T

661

60£'82L

uielyeg

(eEIEN!
‘Repyy yz ‘au|j91es
“dlqeay) AL eunyly

(18uisu] MMY Gg
‘a)l|ja1es ‘MS ‘yousld)

9¢1

Lel

881'8.1'Y€

elag|y

Kuaqry oipey
/adoang 3ai4 oipey

(NW)
syJomjaN Sunsed

-peo.g 1se3 3|ppiN

(YN
BILI3WY JO S3dI0A

600¢
Sujuey ssaid
asnoy wopaa.y

¥00Z
gujuey ssaid
asnoy wopaa.y

uone|ndog

Anunog

(1se3 3|ppIN/eIsy 1se] JeaN) ¥ xipuaddy




QmEmE_

‘kep/y yg aM||aes
“o1qely) AL eunyly
‘(1oussyul *ep/y vz
9)1[193es ‘M ‘N4

*21qely) BMES 0IpRY 11 611 925'269°C lemny

63

cmES:_

‘ep/y g -oM||8ies
‘o1qely) AL eunypy
‘(yousayul *Aepyy yg
8)1]1318s ‘M ‘W

*diqely) emes oipey ov1 (a1 682'6929 uepJor

(18uI8}u|

‘kep/y vz a|1es
-dlqely) AL eunyly
‘(yousayu) ‘Aep

M ¥Z 341131eS ‘M
-diqeuy) emes oipey 1L 79 10L°€€2'L E1ZN

(3owau|

‘Rep/y yg :oM||91eS
‘o1qely) AL eunypy
(1usayul *epyy /1 ‘(yousayul *Aepyy yg
9}1]183es ‘M *o1q 9)1[93es ‘M ‘N4 (QERIT

-ely) beu| 9814 oipey, ‘0lqely) BMBS 0IpRY | MM/Y 87 ‘MS ‘USIpINY) Sl w1 695'G6'82 bey)




64

(18uIB3y|

‘kep/y vz a|jles

“dlqely) AL eunyly

‘(Jousayu ‘Aep

U g “aM1133es ‘M
‘0lqely) emes oipey

94T

191

G80'8TY'E

uewq

(EEIENT

“kep/y g oullales

2dIqely) AL eunyly

‘(3ousepuy “Kep

/4 ¥2 dMllakes ‘W4
‘0lqely) emes oipey

orT

€l

711'682'1€

029010}

(1ouseyl
“fep/y vz -aN|leles
“dlqely) AL eunyly

061

681

L5E'72E"9

ehgr

REIE

“Rep/y vz :al|lles

“dlqely) AL eunyly

‘(yousayul *ep/y yg

a[[33es ‘M ‘W4
‘0lqely) emes oipey

811

47!

G60°L10'%

uoueqoa

Kuagn oipey
/adoang 3ai4 oipey

(NW)
syJomjaN Sunsed
-peo.g 1se3 3|ppiN

(YN
BILI3WY JO S3dI0A

600¢
Sujuey ssaid
asnoy wopaa.y

¥00Z
gujuey ssaid
asnoy wopaa.y

uonejndod

K1nunog

panuiuod—(1se3 |ppiN/eisy ise3 JeaN) y xipuaddy




65

ENTEN
‘kep/y yg :oM||91es
‘iqely) AL eunyy

9.1

LT

6€€'987°0T

eisiung

ENTE

“fep/y vz -aN|leles

“d1qeuy) AL eunyly

‘(1ousau| Aep

/U ¥Z @M|121.S ‘MIN
“dlqely) emes oipey

ENTEN
MM/Y 8Z MS USIpAnY)

8/1

A

81629L'T¢

eLAS

(1ousayu]

“fep/y vz -aN|lales

“d1qeuy) AL eunyly

‘(yousau| Aep

JU ¥Z :3}1131BS ‘M
‘01qely) emeg olpey

9.1

A

££9'989'8¢

BIqely Ipnes

REIE

“fep/y g :a)||)es

“dlqely) AL eunyly

‘(yousayul *Aep/y yg

a[[33es ‘M ‘W4
‘01qely) emes oipey

vl

€l

G82'¢€8

lejey

ETEMNIT

‘Rep/y yg 8u||91es

“qely) AL eunypy

‘(yousayul *Aepyy yg

a)ll[a3es ‘Ml ‘W4
‘0lqely) emes oipey

81

G681

921'e10'y

$9LI0JLII8] UBIUIIS|Rd




66

[QETINET]]

“fep/y v -am|jajes

‘alqely) AL eunyly

‘(ousepu] “Aep

/4 ¥ aNlRIes ‘M
“0iqely) emes oIpey

[7A!

Lyl

8€2'898°¢¢

uaWaA

[QETINET]]

“fep/y vz -aN|leles

“d1qeuy) AL eunyly

‘(1ouss)u] “kepyy g

a)la}es ‘MIN ‘N4
“diqely) emes oipey

€al

691

167'86L'y

Sajeliwg qely payun

fuagn oipey
/adoung aal4 oipey

(N9W)
syJomjaN Sunses

-peoig 1se3 3|ppIN

(Yon)
BaLI3WY JO S39I0p

600¢
Suuey ssaid
asnoy wopaa.y

¥002
Sujuey ssaid
asnoy wopaa.y

uonejndod

fnunog

panuiuod—(1se3 |ppiN/eisy ise3 JeaN) y xipuaddy




67

ETEI]
(MU € “Ipuly) AL

9L

€6

99/'268'95T'T

BIpU|

(1Bl MY 0/
B}1|[93es ‘MS ‘ueidqlL)

€l

08T

71169

uenyg

(1usBul MY £ TT
9}1||31es ‘MS ‘ej3ueg)

8¢l

08T

£88°050'951

ysape|3ueg

(18uiayu| “Aep

/U 21 :3}I[33es ‘MS
‘IN4 *uEeq ‘ojysed)
Ipezy oipey/uejs

-lueysyy 3al4 oipey

(REIEN!
‘Repyy yz au|i91es
“diqeay) AL eunyly

(au
-48qul m/Y 89T N4
‘WY ‘MS “03ysed)
BM3a( oipey ‘(fep
/inoy 1 ‘ueq sulw
0€/01ysed suiw og)
BUYSY AL ‘(N4 ‘WY
‘MS *Aep/sinoy 3o}
¢1 4oy Lieq “noy |
£q pamoj|o} 0jysed
noy 1) euysy oipey

291

64T

91£'G6€'82

ueisiueysyy

fyaqn oipey
Jadon3 aai4 oipey

(NEW)
syJomjay Sunses

-peo.q iseq [ppI

(von)
oLIaWY J0 S39I0

6002
guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

7002
gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

uone|ndog

K1nunog

(eIsy [enuag yinos) y xipuaddy




68

a1 111 164'%2€'1¢ BjueT Lg
(1ouIBju] YMm
/4 89T MS ‘0Jused)
(18uisyu| -Aep BM33( Olpey
/4 2 :3N133es ‘MS (1ouwsa| ‘(1oulBu] HM/Y 96
‘N4 ‘WY ‘03used) “fep/y g :aM||8)es 9)1[93es ‘MS “npan)
|eeyse|y oipey “olqedy) AL eunyly | eekung 1y dey oipey 9¢e1 121 866'8/G VLT uejsiyed
144 vl L1£'€95'82 eda
811 Gel €€'96¢ SanIplejy
(18wiau
'SMOYS Ayaam 7 AL
3|qeo ajeaud ‘fep
/4 9 3)[31es ‘MS
‘Zk31fy}) biyjezy oipey (ueissny) Jausep| 86T 961 LVL'TEY'S olgnday zA3.ky
(8ulau)
‘Kepyy z a3
-1es ‘MS ‘ueissny
‘Uyezey)) bijjezy oipey (ueissny) Jause| 891 191 LEV'66€°GT uejsyyezey
faqrn opey (Naw) (von) 6002 002 uonendod fnunog

Jadon3 aai4 oipey

syJomjay Sunses
-peo.g 1se3 3|ppIN

oLIaWY J0 S39I0

guijuey ssaid
asnoy wopaa.ty

gurjuey ssaid
asnoy wopaa.ty

panuiuog—(eisy [exuag yinos) y xipuaddy




69

(18uiayul “Aepyy
9 :3}1/131es ‘MS ‘MIN

(ouwiau Hm/Y Gy

¥3qzn) yIpozo oipey 9)/[131es ‘MS 43qzn) 631 281 £00°909'/¢ uelsyaqz
(8ulau)
‘epyy 9 ayijjales

‘MIN ‘M “uswyin]) €61 061 [88'788'Y uejsiuawng
(1usB)u| “fepyy

9 :a}[[e3es ‘MS Hife]) (ueissny) Jausely| 891 091 SHT'6YE'L ueispyife]




70

— — GE0'6Y Spuejs| uewey
I/ €2 802'/81'€E epeuey
68 08 692'6€.'861 lizeig
(18uJB)U| M
/4 GL6E -aNIRIes ‘MS “ysiueds) 68 8 9v2'SLL'6 elnijog
— — 1€8'19 epnuiag
€e 6v 668'£0¢ llag
I/ 82 685'78¢2 sopegieg
2€ 81 266'10€ 3y ‘seweyegq
- — 690°€01 eqnIy
(RENEIN BN
/4 GL6E -aN|PIes ‘MS ‘ysiueds) 001 8. 78G'€16'0Y eUluasly
18 16 2€9'68 epngieg pue engnuy
(920 (VOA) eOUIBWY Jo SBII0A 6002 002 uofe|ndod fnunog

Sunseapeosg eqng jo 3o

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

(earlawy unei/alaydsiway uidysap) vy xipuaddy




71

99 Gy 0v6'25L euefing
(18uJB)U| M
/U GL'6€ BY[[93eS ‘MS -ysiueds) 8¢1 Gel L16'9£2°€T elewsjeny
6y 14 6€.°06 epeusiy
(18uJB)U| M
/U GL'6€ “BY[[93eS ‘MS -ysiueds) 68 G6 812'681°L lopeAjes |3
(EIETIT)
/U GL'6€ BY[[93eS ‘MS -Usiueds) 6 G6 T10T°€/5'HT Jopend]
(18UIBU] “YM
/4 GL'6E “dUI[RIES ‘MS “yslueds) 78 88 50°059°6 dljgnday ueajuiwog
8¢ 8¢ 099°2L edjuiwoq
(18usByu| “Aep
/U 8 AL 3Y[33es Kep/y ¥ ‘MIN (18uIB3u] Hm
‘MS ‘Usiueds) 1ey AL B olpey /Y GL'BE “dUI[9IES ‘MS “yslueds) 061 (61 2S9'TSY'TT eqny
(Jowiayu] ym
/U GL'6€ “BY[[93eS ‘MS -ysiueds) Lt L€ L18'€52'Y eIy B1S0)
(18uJB)U| M
/U GL'6€ BY[[93eS ‘MS -ysiueds) Gel Lel CLE'LL9'EY elquiojog
(EIETTIT)
/U GL'6€ “BY[[93eS ‘MS -Usiueds) €9 0§ £0£'T09°91 ElICH]




72

(RENEIN BN

/U GL°6€ 3)[[93eS ‘MS ‘ysiueds) 6 Gl £96'9%5'6¢ niad
(RENEIN BN

U GL°6€ 3N[[93eS ‘MS ‘ysiueds) 621 ! 669'G66'9 fen3eied
(1BwIau| Ym

U GL°6€ 3N[[93eS ‘MS ‘ysiueds) 6 001 vLy'09¢8'e Bleueq
(JouIau] ym

/U GL°6E 8)[[93eS ‘MS ‘ysiueds) 9% 18 661°768'G engelealy
(JouIaju] Ym

/U GL°6E 3)[[93eS ‘MS ‘ysiueds) — — 6v0°L2C $9||13Uy SpueliayieN
(JouIBju] YMm

/U GL°6€ 3)[[93eS ‘MS ‘ysiueds) G611 08 63L'T1Z'TT1 091X8|

1 8¢ 806'G28'C BIlBWef
(1uIaju] YMm

/U GL°6E 3)[[93eS ‘MS ‘ysiueds) L0T L0T 969'€£8'/ seinpuoy

(19uIBU] HM/Y QT MS *9]031D) 601 141 9£6'GE0'6 Iiey

(990) (VOA) BaLIBWY Jo s8I0\ 6002 002 uonendog Aiunog

Sunseapeosg eqng jo 3o

gurjuey ssaid
asnoy wopaaly

gunjuey ssaid
asnoy wopaaly

panunuo)—(esliawy unej/alaydsiway uigsap) y Xipuaddy




73

(1BWIBU] YMm

/4 GL°6E dMlIPIES ‘MS ‘ysiueds) 091 0T £V8'v18'92 B[anzausp
(18uJB)U| M
/U GL'GE “dUI[RIES ‘MS “yslueds) €6 09 28E'16'E Kengnin
£Y 1§ €56'622'T 03eqo] pue pepiuii]
£y £e 192187 aweunng
saulp
12 81 v/6'70T -BUBIY Y} pue JUBIUIA IS
il 6 192091 B1on7 19
I/ LY T€T'0Y SINSN pue S IS







Appendix B.—BBG Broadcast Languages
Global

English
Special English and English to Africa

Eastern & Central Europe

Albanian
Bosnian
Croatian
Greek
Macedonian
Montenegrin
Romanian
Serbian

Eurasia

Armenian
Avar
Azerbaijani
Bashkir
Belarusian
Chechen
Circassian
Crimean Tatar
Georgian
Russian
Tatar
Ukrainian

Central Asia

Kazakh
Kyrgyz
Tajik
Turkmen
Uzbek

East Asia

Burmese
Cantonese
Indonesian
Khmer
Korean
Lao
Mandarin
Thai
Tibetan

(75)



Uyghur
Vietnamese

South Asia

Bangla
Dari
Hindi
Pashto
Urdu

Africa
Afan Oromo
Ambharic
French to Africa
Hausa
Kinyarwanda
Kirundi
Ndebele
Portuguese to Africa
Shona
Somali
Swabhili
Tigrigna

Near East/North Africa

Arabic
Kurdish
Persian
Turkish

Latin America

Creole
Spanish



Appendix C.—Broadcasting Board of Governors
Entity Heads

(77)



78

sow (1 Si ¢
sow G U T
sow g sik gz
sow ¢ sik g
sik ¢z
sow 1
ow 1 Sy
(0102/G2/9 4o se) sow 8 sik ¢

(1661 8ny) Jafawuaiun
(7661 JelN) uemoy
(/66T god) uewlaqar]
(6661 unr) Jesun
(1002 320) Aj110Y
(200 das) uosyaer
(900Z 300) unsny

1661 Inf 03 98671 dag
£661 uer 0} 1661 3ny
966T AON 01 7661 JBIN
6661 e 01 /66T g84
100 unf 0} 666T uny
200Z 8ny 0} 100Z 100
9002 100 0} 200 das
Jussald 0} 900¢ 390

‘M PJeyaly ‘uosjien
aseyn ‘Jafauuaun
214408y ‘uemo)

'S UA[BAT ‘uewJaqgal
[ plojues ‘lesu

"y Haqoy ‘Ajj1ey
pineq ‘uosyaer
YHojueq ‘unsny

(a1ep Suiaeis/m)

paAIas awil 10853391 99IA13S Jo sajeq s10398.10 YOA
$10193J1Q (YOA) BalIawy Jo 33l0p

sow g JA (866T 990) UBWIBGaI] 8661 990 0} /66T Jdy UINGY ‘asoy

soul 6g (2002 roN) fesdoig 6661 KB 01 8661 93( (3unay) 'S ukjen3 ‘uewsagal

ow TSI 7 G0OZ Uer 99Ul JUBIRA UOIISO4 G00Z Uef 0} Z00zZ AON y19s ‘fesdaun

ow z I 1 (£00Z 8ny) unsny £00Z 80y 0} 900z unf (findaq) 831089 ‘al00}y

(0102/G2/9 J0 se) sow T ik g

Juasald 0} 700z 8ny

(findaq Bunay) yuoueq ‘unsny

paniag awi|

(a1ep Suneis/m)
1055399nS

391A1ag J0 sajeq

sl0}33.1Q g4l

$10)93.1Q (gg]) neaing Sunseapeo.g |euoneuiau



79

€661 dag 01 G86T AON
7661 UEf 0} €66T 190

sow (1 SIk / (€66T 390) usien
sow ¢ (¥66T unf) asory

ow T sik ¢ (L6671 Kew) auig L66T JBIN 0} ¥66T Unf
sow G sik g (G00Z AoN) BjquiliL G00Z 390 03 /661 Ae
sow ¢ 4K T (£00¢ G@4) ulwpay £00¢ 934 0} G00¢ AON

(0102/5¢/9 J0 se) sow g i ¢ Jussaid 0} /00¢ Ge4

auasdng ‘1ad

Wel|IM ‘UsIep

UIAgY ‘asoly

"y sewoy] ‘auiq
(8unRdy) Aaiyer ‘sjquin]
fa1J9 ‘ulwpay

POAISS atiL aﬁwwwﬁww\é 30113 0 sajeq SjuapIsald T4/34Y
sjuapisald (14/344) Auaqiq oipey/adoany aal4 oipey
sif g (¥661) 0407 €661 Ue[ 0} 0661 oluojuy ‘oieneN
e (G66T) eaydeuog G661 KBl 0} 66T pIeYILY ‘0q0]
Sk (666T) Uewoy ues 6661 990 03 GBEI opuej0y ‘eayoeuog
sik (1002 Inf) Ma1 1002 INf 0} 6661 OUILLIBH ‘UBWOY UES
sow g A T (£00¢ 4dy) 810y €00¢ 48N 03 TOOC Inf lopeajes ‘ma

(0102/5¢/9 J0 se) sow g ik / Juasald 0} £00¢ Ady

01pad ‘310Y

(a1ep Suneis/m)

paniag awij 10ssa9ang

391A1ag J0 sajeq

$10133.10 930

$10}92.10 (90) Sunseapeoig eqng Jo 3910



80

010¢/5¢/9 40 sY

sik ¢z
(0102/G2/9 4o se) sik ¢

(9002 unr) Huuog 5002 Bny 0} €00z Bny
Juasald 0} 9007 unf

(8unoy) UsqUey ‘uewuRly
Ueug ‘J1uuo)

(aep 3ureis/m)

panjag awi| 105539905 39118 J0 sajeq sjuapisaid NGW
sjuapisald (NGW) Sunseapeolg 1se3 a|ppiy
sow  sIk 6 (S00z das) N G00¢ Inf 0} 966T el pieyary ‘183yany

(0102/52/9 Jo se) sow 6 sif g

1uasald 01 G00¢ Qow

Kggr “ni

panjag awi|

(3ep 3uneis/m)

1085399N§ 3JIAI9S JO sajeq

sjuapisaid v4y

Sjuapisald (vV4y) eisy aalq oipey



Appendix D.—VOA Persian News Network
Schedule (as of 3/30/10)

MONDAY—FRIDAY

Live Broadcasts (Time in Iran)

6:00p—Newsbrief/History Channel
7:00p—Newsbrief

7:10p—Today’s Woman
8:00p—News & Views
9:00p—News Talk
10:00p—Straight Talk
11:00p—Late Edition

Repeats

12:00a—Newsbrief/History Channel
1:00a—Newsbrief
1:10a—Today’s Woman
2:00a—News & Views
3:00a—Newstalk
4:00a—Straight Talk
5:00a—Late Edition
*6:00a—Morning Edition (LIVE)
7:00a—Morning Edition
8:00a—Morning Edition
9:00a—Newstalk
10:00a—Morning Edition
11:00a—Straight Talk
12:00p—Late Edition
1:00p—Newsbrief
1:10p—Today’s Woman
2:00p—Morning Edition
3:00p—Newstalk
4:00p—Straight Talk
5:00p—Late Edition

SATURDAY-SUNDAY

7:00a—C-Span
4:00p—Straight Talk/Special Program
5:00p—Late Edition

Live Broadcasts

6:00p—Newsbrief/History Channel
7:00p—Newsbrief

7:10p—Special Program
8:00p—News & Views
9:00p—Newstalk

(81)



82

10:00p—Special program
11:00p—Late Edition

Repeats

12:00a—Newsbrief/History Channel
1:00a—Newsbrief

1:10a—Special Program
2:00a—News & Views
3:00a—Newstalk

4:00a Special program

5:00a—Late Edition
*6:00a—Morning Edition (LIVE)



Appendix E.—Editorials Relating to BBG
EDITORIAL: “VOICE OF THE MULLAHS”
Washington Times, April 14, 2010

The Voice of America is becoming the Voice of the Islamic Repub-
lic of Iran. Recent programming choices have revealed a creeping
bias toward opponents of the pro-democracy movement and de facto
supporters of the regime. This ill befits the VOA mission and the
purpose of U.S. public diplomacy.

On March 17, Rep. Trent Franks, Arizona Republican, sent a let-
ter to President Obama signed by 69 members of Congress request-
ing that the White House “investigate reported mismanagement
and bias at Voice of America’s Persian News Network (VOA-PNN).”
The lawmakers expressed concern over “the apparent lack of over-
sight regarding the management, staffing, mission and content of
VOA-PNN broadcasting.” The letter notes that the service “may
have harmed the plight of those seeking human rights, rather than
helping it.”

Cases in point are two recent VOA broadcasts that gave pre-
ferred treatment to pro-regime messages. On March 29, VOA-PNN
interviewed Hooshang Amir-Ahmadi, an anti-sanctions activist
called “Iran’s pseudo U.S. lobbyist” by Iranian democracy groups.
Mr. Amir-Ahmadi expressed the view that Iran’s belligerent pos-
ture and nuclear program are the natural results of being sur-
rounded by U.S. missiles and bombs; hence, progress can come only
through the United States softening its policies toward Tehran.

On April 1, VOA gave airtime to Trita Parsi, head of the Na-
tional Iranian American Council (NIAC), which has received mil-
lions of dollars in federal funds to promote democracy in Iran. Mr.
Parsi expressed various odd positions, such as that Israel prefers
to have hard-line President Mahmoud Ahmadinejad in power in
Tehran, that members of the Obama administration know sanc-
tions won’t work but pursue them only as a bargaining position,
and—most strangely—that even if Iran succeeded in establishing a
democracy, the United States would nevertheless keep sanctions in
place. VOA gave Mr. Parsi preferential treatment by banning call-
ers while he was on the air even though he appeared on a call-in
show; those who later took issue with his views were quickly cut
off.

Mr. Parsi was the subject of an investigation by the Senate fed-
eral financial management subcommittee, which revealed that
most of the federal funds received by NIAC were not used for their
intended purpose and that he was working with a regime-con-
trolled front posing as an Iranian nongovernmental organization.
These and other developments have generated buzz in the pro-de-

(83)



84

mO(I:racy Iranian blogosphere that VOA has become a pro-mullah
outlet.

The rub is that the Iranian people may not even get to hear
these messages because Tehran routinely jams VOA broadcasts.
Voice of America recently drafted a strongly worded protest against
the jamming, but the National Security Council intervened in an
attempt to block the protest and, failing that, to water down the
language. Republican Sens. Jon Kyl of Arizona, Tom Coburn of
Oklahoma and Sam Brownback of Kansas sent a letter to Broad-
casting Board of Governors Executive Director Jeffrey N. Trimble
on March 9 noting that such White House intervention constitutes
“serious violations of U.S. law, policy and tradition related to the
editorial independence of the taxpayer-funded” board of governors.

These events should be hot topics when the Senate Foreign Rela-
tions Committee holds hearings on nominations for new members
of the broadcasting board. Meanwhile, if VOA is telling Iranians
struggling for freedom that resistance is futile, we hope Tehran
keeps jamming it.

LETTER TO THE EDITOR: “VOA’S PERSIAN NEWS AIMS
FOR OBJECTIVITY”

Washington Times, April 19, 2010

Your allegation that Voice of America’s Persian News Network
(VOA PNN) “is becoming the Voice of the Islamic Republic of Iran”
is simply not supported by the facts (“Voice of the mullahs,” Com-
ment & Analysis, Wednesday).

You cite two recent “cases in point,” describing broadcasts that,
in your view, “gave preferred treatment to pro-regime messages.”
There is no preferred treatment of any messages in VOA PNN pro-
grams. Allowing a wide range of voices and opinions underscores
VOA’s commitment and adherence to a congressionally approved
charter that requires programming to be accurate, objective and
comprehensive.

The two guests you selectively cited represent only a small part
of what PNN offered its audience that particular week, and each
has appeared on or written articles for a wide variety of media.

Hooshang Amir-Ahmadi is a prominent professor at Rutgers Uni-
versity who also has appeared on CNN, Fox, BBC, ABC and PBS.
He recently returned to the United States from a trip to Iran,
where he met with influential contacts, including a member of the
Guardian Council. On March 29, the same day the professor ap-
peared on our broadcast, we also interviewed George Lopez, a sen-
ior fellow at the U.S. Institute of Peace, who testified in December
before a House subcommittee on the effectiveness of sanctions
against Iran.

Trita Parsi, the head of a leading Iranian-American group, has
written articles for the Wall Street Journal, Financial Times, the
American Conservative and other publications. On April 1, the
same day he appeared on our air, we also interviewed Taghi
Rahmani, an opposition journalist. VOA did not “ban” callers dur-
ing the Parsi segment, as you claim. Three points of view were of-



85

fered, and the host took questions about the segment during the
last 30 minutes of the broadcast.

The representation of all voices is a critical component of PNN’s
programming, which is driven by the news and events of the day.
This approach is succeeding—PNN programming draws some of
the biggest audiences of U.S. international broadcasting and is
seen weekly by almost 30 percent of Iranian television viewers.

It is important to note that each day, VOA receives compelling
calls, e-mails and letters from inside Iran or from members of the
Iranian diaspora. They thank PNN for providing information about
the world and events in Iran that are not covered by their local
news media. PNN brought the street demonstrations in Iran into
homes throughout the country as they were happening and pro-
vided Iranian citizen-journalists and cell-phone videographers with
an outlet for airing events they witnessed firsthand but that were
not publicized by Iranian television.

In order to keep its people from seeing PNN content, the Iranian
government attempts to block our Web sites and jam our broad-
casts. And so we ask, would the government of Iran waste time and
money jamming VOA’s PNN if it didn’t find the content objection-
able?

DANFORTH W. AUSTIN, Director,
Voice of America, Washington, DC.






Appendix F.—Recent State Department Office
of the Inspector General (OIG) and
Government Accountability Office (GAO)

Reports on the BBG

Number Title Link
FY 2010
ISP—IB—10-48 BBG Operations in Afghanistan http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/139264.pdf
AUD/IB-10-19 Independent Auditor's Report on the | http://oig.state.gov/documents/organi-
Broadcasting Board of Governor's zation/140388.pdf
2009 and 2008 Financial State-
ments
ISP—IB-10-28 BBG's Middle East Broadcasting Net- | http://oig.state.gov/documents/organi-
works, Inc. zation/140389.pdf
ISP—IB-10-27 Limited Scope Inspection of Radio Free | http://oig.state.gov/documents/organi-
Europe/Radio Liberty's New Head- zation/139263.pdf
quarters in Prague, Czech Republic
AUD/IT-10-09 Review of the Information Security Pro- | http://oig.state.gov/documents/organi-
gram at the Broadcasting Board of zation/138085.pdf
Governors
FY 2009
ISP—IB-09-67 Review of the Voice of America’s Radio | http://oig.state.gov/documents/organi-
(July 2009) Deewa’s Journalistic Controls zation/126646.pdf
ISP—IB-09-46 Inspection of the Voice of America | http://oig.state.gov/documents/organi-
(July 2009) News Bureau London, United King- zation/128844.pdf
dom
ISP—IB-09-27 Inspection of the Voice of America’s | http://oig.state.gov/documents/organi-

(March 2009)

Persian News Network

zation/126688.pdf

FY 2008

ISP—IB—08—45
(May 08)
ISP—IB—08-12
(Jan. 08)
ISP—IB—08-07
(Jan. 08)
ISP—IB—08-06

ISP-IB-08-05

Alhurra’s  Programming Policies and
Procedures

Inspection of the Broadcasting Board
of Governors (Oversight Board)

BBG Operations in Kenya

Inspection of Voice of America’s Cen-
tral News
Inspection of IBB's Morocco Transmit-
ting Station
(87)

http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/106057.pdf
http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/104122.pdf
http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/128101.pdf
http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/117823.pdf
http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/128102.pdf




88

Number

Title

Link

AUD/FM-08-07

AUD/FM-08-06

Independent Auditor's Report on the
Broadcasting Board of Governors’
2007 and 2006 Financial State-
ments

Management Letter Related to the
Audit of the Broadcasting Board of
Governors’ 2007 and 2006 Financial
Statements

http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/124235.pdf

http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/117579.pdf

FY 2007
ISP—IB—07-37A Inspection of IBB’s Philippines Trans- | http://oig.state.gov/documents/organi-
mitting Station zation/104117.pdf
ISP—IB-07-35 Inspection of Office of Cuba Broad- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(June 07) casting zation/89908.pdf
ISP—IB-07-32 BBG Operations in Russia http://oig.state.gov/documents/organi-
(May 07) zation/104101.pdf
ISP—1-07-03 Inspection of the International Broad- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Oct. 06) casting Bureau's Office of Engineer- zation/130709.pdf
ing and Technical Services
AUD/IB-07-26 Independent Auditor's Report on the | http://oig.state.gov/documents/organi-
Review of Middle East Broadcasting zation/124531.pdf
Networks, Inc., Awards to Three
Contractors
FY 2006
ISP—1B—06-37 Inspection of IBB’s Office of Perform- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(May 06) ance Review zation/121797 .pdf
ISP—IB-06-02 BBG's Operations in and Broadcasting | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Feb. 06) to Afghanistan zation/104128.pdf

AUD/FM-06-06

Management Letter Related to the
Audit of the Broadcasting Board of
Governors” 2005 Principal Financial
Statements and 2004 Balance Sheet

http://oig.state.gov/documents/organi-
zation/110715.pdf

AUD/SI-06-24 Audit of Emergency Preparedness at | http://oig.state.gov/documents/organi-
the Washington Metropolitan Facili- zation/131170.pdf
ties of the Broadcasting Board of
Governors
FY 2005
ISP—IB-05-67 BBG's Operations in and Broadcasting | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Sept. 05) to Pakistan zation/124640.pdf
ISP—IB—05-63 Inspection of IBB’s Botswana Trans- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Aug. 05) mitting Station zation/124641.pdf
ISP—IB-05-66 Inspection of BBG's Operations in India | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Aug. 05) zation/104084.pdf
ISP—IB-05-64 Inspection of BBG's Operations in Hong | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Aug. 05) Kong zation/104048.pdf
ISP—IB—05-69 IBB’s Greenville, NC Transmitting Sta- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Aug. 05) tion zation/104048.pdf
IBO-I1-05-05 Inspection of IBB’s Delano, CA Trans- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(March 05) mitting Station zation/125791.pdf




89

Number Title Link
ISP—IB—05-65 Review of VOA's Digital Upgrade Pro- | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Aug. 05) gram zation/117824.pdf
IB0/IQ0-A-05-02 | Review of Radio Sawa Support to the | http://oig.state.gov/documents/organi-
(Dec. 2005) Transition in Post-Saddam Iraq zation/37864.pdf

Government Accountability Office Reports on U.S. Broadcasting

GAO Report Number

Title

Link

GA0-09-127

GAO-08-764

GAO-06-762

GAO-06-535

GA0-05-323

GAO0-04-1061T

GAO-04-711T

GAO-04-627T

GAO0-04-374

Broadcasting to Cuba: Actions Are
Needed to Improve Strategy and
Operations (January 2009)

Broadcasting to Cuba: Weaknesses in
Contracting Practices Reduced Vis-
ibility into Selected Award Deci-
sions (July 2008)

U.S. International Broadcasting: Man-
agement of Middle East Broad-
casting Services Could Be Im-
proved (Aug. 2006)

U.S. Public Diplomacy: State Depart-
ment Efforts to Engage Muslim
Audiences Lack Certain Commu-
nication Elements and Face Sig-
nificant Challenges (May 2006)

U.S. Public Diplomacy: Interagency
Coordination Efforts Hampered by
the Lack of a National Commu-
nication Strategy (April 2005)

U.S Public Diplomacy: State Depart-
ment and Broadcasting Board of
Governors Expand Post-9/11 Efforts
But Challenges Remain (Aug.
2004)

U.S International Broadcasting: Chal-
lenges Facing the Broadcasting
Board of Governors (April 29,
2004)

U.S International Broadcasting: Chal-
lenges Facing the Broadcasting
Board of Governors (April 1, 2004)

U.S. International Broadcasting: En-
hanced Measure of Local Media
Conditions Would Facilitate Deci-
sions to Terminate Language Serv-
ices (Feb. 2004)

http://www.gao.gov/new.items/
d09127.pdf

http://www.gao.gov/new.items/

d08764.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d06762.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d06535.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d05323.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d041061t.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d04711t.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d04627t.pdf

http://www.gao.gov/new.items/
d04374.pdf







Appendix G.—Chinese Media Outlets
Working in the United States

21st Century Business Herald
Beijing Review

Caijing Magazine

CCTv

China Central Television

CHINA DAILY

China News Service

China Television Company (CTV)
ECONOMIC DAILY

Fortune Times

Foshan TV

Global Times

Jiefang Daily

Liberation Daily

PEOPLE S DAILY

Radio Foshan

Shanghai Evening Post
Shanghai Oriental Morning Post
SING TAO CHINESE RADIO/DAILY
Southern Weekly

The Economic Observer

TTV - Taiwan Television

Wen Hui Daily

Xinhua News Agency

Beijing Daily

Beijing Youth Daily

Caixin Media

China Business News
China Central TV America
China Economic Daily
China Radio International (CRI)
CHINA YOUTH DAILY
Feature Story News (FSN)
Foshan Daily

Geo TV

GUANGMING DAILY

LEGAL DAILY

Oriental Morning Post
People’s Daily

Science & Technology Daily
Shanghai Morning Post
SHANGHAI WENHUI DAILY
Southern Metropolis Daily
The China Press

Tsinghua University School of Journalism

TVBS
Xin Min Evening News

(91)






12:00 am
12:10 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
3:10 am
4.00 am
5:00 am
5:10 am
6:00 am
6:10 am
7:00 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
9:10 am
10:00 am
10:10 am

Appendix H.—Alhurra Schedule

All times: Cairo, Egypt;
Program Premieres are Bold; Live Programs are ltalicized

SUNDAY
The World Now News Update 11:00 am  The World Now Newscast
Very Close (second half) 11:30 am Inside Washington
The World Now Newscast 12:00 pm  The World Now News Update
Documentary 12:10 pm  Documentary
The World Now News Update 1.00 pm  The World Now News Update
Documentary 1:10 pm  Eye on Democracy
The World Now News Update 2:00 pm  The World Now Newscast
Eye on Democracy 2:30 pm Inside Washington
Women's Views 3:00 pm  Women's Views
The World Now News Update 4:00 pm  Seven Days
Very Close (first half) 5:00 pm  The World Now News Update
The World Now News Update 5:10 pm  Documentary
Very Close (second half) 6:00 pm  The World Today Newscast
All Directions 7:00 pm Al Youm
The World Now Newscast 10:00 pm  The Global Newscast
Inside Washington 11:00 pm  Free Hour

The World Now News Update
Very Close (first half)

The World Now News Update
Very Close (second half)

(93)



94

Appendix H.—Alhurra Schedule—continued

12:00 am
12:10 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
6:00 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
10:00 am
10:10 am
11:00 am

12:00 am
12:10 am
12:30 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
6:00 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
10:00 am
10:10 am

All times:

Cairo, Egypt;

Program Premieres are Bold; Live Programs are Italicized

MONDAY
The World Now News Update 11:30 am
Documentary 12:00 pm
The World Now Newscast 12:10 pm
Cinemagazine 1:00 pm
The World Now News Update 1:10 pm
Documentary 2:00 pm
Al Youm 2:30 pm
Free Hour 3:00 pm
The World Now News Update 4:00 pm
Documentary 5:00 pm
The World Now Newscast 5:10 pm
Cinemagazine 6:00 pm
Free Hour 7:00 pm
The World Now News Update 10:00 pm
Documentary 11:00 pm
The World Now Newscast
TUESDAY

The World Now News Update 11:00 am
Sports Weekly 11:30 am
High Speed 12:00 pm
The World Now Newscast 12:10 pm
Inside Washington 1:00 pm
The World Now News Update 1:10 pm
Documentary 2:00 pm
Al Youm 2:30 pm
Free Hour 3:00 pm
The World Now News Update 4:00 pm
Doors 5:00 pm
The World Now Newscast 5:10 pm
i-TECH 6:00 pm
Free Hour 7:00 pm
The World Now News Update 10:00 pm

Gulf Talks

11:00 pm

Cinemagazine

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Doors

The World Now Newscast
High Speed

Free Hour

In Iraqi

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
Al Youm

The Global Newscast

Free Hour

The World Now Newscast
Inside Washington

The World Now News Update
Very Close (first half)

The World Now News Update
Very Close (second half)

The World Now Newscast
i-TECH

Free Hour

In Iragi

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
Al Youm

The Global Newscast

Free Hour



12:00 am
12:10 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
6:00 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
10:00 am
10:10 am
11:00 am

12:00 am
12:10 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
6:00 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
10:00 am
10:10 am
10:30 am

95

WEDNESDAY
The World Now News Update 11:30 am
Alhurra Presents 12:00 pm
The World Now Newscast 12:10 pm
i-TECH 1:00 pm
The World Now News Update 1:10 pm
Documentary 2:00 pm
Al Youm 2:30 pm
Free Hour 3:00 pm
The World Now News Update 4:00 pm
Alhurra Presents 5:00 pm
The World Now Newscast 5:10 pm
Sports Weekly 6:00 pm
Free Hour 7:00 pm
The World Now News Update 10:00 pm
Alhurra Presents 11:00 pm
The World Now Newscast
THURSDAY

The World Now News Update 11:00 am
Special Report 11:30 am
The World Now Newscast 12:00 pm
Sports Weekly 12:10 pm
The World Now News Update 1:00 pm
Documentary 1:10 pm
Al Youm 2:00 pm
Free Hour 2:30 pm
The World Now News Update 3:00 pm
Special Report 4:00 pm
The World Now Newscast 5:00 pm
High Speed 5:10 pm
Free Hour 6:00 pm
The World Now News Update 7:00 pm
Final Edition 10:00 pm

Places

11:00 pm

Sports Weekly

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Gulf Talks

The World Now Newscast
High Speed

Free Hour

In Iraqi

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
Al Youm

The Global Newscast

Free Hour

The World Now Newscast
High Speed

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Special Report

The World Now Newscast
Sports Weekly

Free Hour

In Iragi

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
Al Youm

The Global Newscast

Free Hour



96

Appendix H.—Alhurra Schedule—continued

All times: Cairo, Egypt;
Program Premieres are Bold; Live Programs are Italicized

12:00 am
12:10 am
12:30 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
6:00 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
10:00 am
10:10 am
11:00 am
11:30 am
12:00 pm
12:10 pm

12:00 am
12:10 am
1:00 am
1:30 am
2:00 am
2:10 am
3:00 am
3:10 am
4:00 am
5:00 am
5:10 am
6:00 am
6:10 am
7:00 am
7:10 am
8:00 am
8:30 am
9:00 am
9:10 am
10:00 am
10:10 am
11:00 am

FRIDAY

The World Now News Update
i-TECH

Documentary

The World Now Newscast
High Speed

The World Now News Update
Documentary

Al Youm

Free Hour

The World Now News Update
Sports Studio

The World Now Newscast
Documentary

Free Hour

The World Now News Update
Equality

The World Now Newscast
Documentary

The World Now News Update
Documentary

SATURDAY

The World Now News Update
Documentary

The World Now Newscast
From Wall Street

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Equality

All Directions

The World Now News Update
Gulf Talks

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Equality

The World Now Newscast
Cinemagazine

The World Now News Update
Equality

The World Now News Update
Documentary

The World Now Newscast

1:00 pm
1:10 pm
2:00 pm
2:30 pm
3:00 pm
4:00 pm
5:00 pm
5:10 pm
6:00 pm
7:00 pm
7:10 pm
7:30 pm
8:00 pm
8:10 pm
9:00 pm
10:00 pm
11:00 am
11:10 pm

11:30 am
12:00 pm
12:10 pm
1:00 pm
1:10 pm
2:00 pm
2:30 pm
3:00 pm
4:00 pm
5:00 pm
5:10 pm
6:00 pm
7:00 pm
7:10 pm
7:30 pm
8:00 pm
8:10 pm
9:00 pm
10:00 pm
11:00 pm
11:10 pm

The World Now News Update
Sports Studio

The World Now Newscast
i-TECH

Free Hour

In Iraqi

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
The World Now Update
Cinemagazine

From Wall Street

The World Now News Update
Equality

All Directions

The Global Newscast

The World Now News Update
Gulf Talks

From Wall Street

The World Now News Update
Documentary

The World Now News Update
Gulf Talks

The World Now Newscast
i-TECH

All Directions

Talk of Two Rivers

The World Now News Update
Documentary

The World Today Newscast
The World Now News Update
Inside Washington

30 Minutes

The World Now News Update
Eye on Democracy
Women's Views

The Global Newscast

The World Now News Update
Very Close (first half)



Appendix I.—BBG/IBB Satellite Coverage
(Affiliate/Direct to Home)

97)



		Superintendent of Documents
	2010-10-01T15:16:55-0400
	US GPO, Washington, DC 20401
	Superintendent of Documents
	GPO attests that this document has not been altered since it was disseminated by GPO




