
CONGRESSIONAL RECORD — Extensions of Remarks E1265 July 1, 2010 
HONORING THE 50TH 

ANNIVERSARY OF DAN’S PAPERS 

HON. TIMOTHY H. BISHOP 
OF NEW YORK 

IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES 

Thursday, July 1, 2010 

Mr. BISHOP of New York. Madam Speaker, 
I rise today to honor the publication Dan’s Pa-
pers, celebrating its 50th anniversary as a pur-
veyor of culture and a staple of community life 
on Eastern Long Island. 

Dan’s Papers was first published on July 1, 
1960, by Dan Rattiner, who was at the time a 
junior at the University of Rochester. Dan’s im-
petus for creating Dan’s Papers stemmed from 
a desire to create a fun, light-hearted, and 
welcoming publication for tourists visiting Suf-
folk County, New York. 

Gathering a devoted following, Dan’s Pa-
pers was instrumental during a 1967 protest to 
prevent the U.S. Coast Guard from allowing 
the historic Montauk Point Lighthouse to fall 
victim to the eroding cliffs on which it is 
perched. Through the efforts organized by 
Dan’s Papers, not only was the lighthouse 
saved, but the community was united in a 
common cause. 

Dan worked individually for the first six sum-
mers of Dan’s Papers, writing, editing, and 
crafting his newspaper to entertain residents 
and tourists alike. As populations grew and 
the demographics of the South Fork began to 
shift, so too did the scope of Dan’s Papers, 
providing articles, editorials, and updates on 
the visitors and inhabitants of the East End. 

Madam Speaker, Dan’s Papers has played 
an important role in helping to promote the 
iconic culture of Long Island’s South Fork and 
has personified the American spirit of creativity 
and community for five decades. I am proud to 
congratulate Dan’s Papers on its 50th anniver-
sary and join eastern Long Island in wishing 
the publication success in the future. 

f 

RECOGNIZING THE CONTRIBU-
TIONS OF JUDGE DAVID TOBIN 

HON. CHARLES A. WILSON 
OF OHIO 

IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES 

Thursday, July 1, 2010 

Mr. WILSON of Ohio. Madam Speaker, 
today I rise to recognize the judicial and civic 
contributions of Judge David Tobin. This 
month, Columbiana County is losing a great 
public servant. Judge Tobin devoted twenty- 
five years of his life to serving on Columbiana 
County Court of Common Pleas, the second 
longest tenure of any judge on the Court. His 
time spent on the bench and prior decade of 
service as a Columbiana County Prosecuting 
Attorney greatly benefited the citizens of 
Columbiana County. 

During his service, he had the honor of 
serving on the Ohio State Bar Association’s 
Board of Character and Fitness as a Commis-
sioner. He also worked hard to bring the Su-
preme Court of Ohio to the Columbiana Coun-
ty Courthouse to host a court session. These 
are just a few of the examples that illustrate 
the professional respect for Judge Tobin ex-
hibited from Lisbon to Columbus. 

He was also greatly respected throughout 
the community. From community service 
through the Calcutta Rotary, to his work with 
the Calcutta Community Park Committee, to 
his various coaching positions, Judge Tobin 
exhibited a strong commitment to his commu-
nity. 

The people of Columbiana County have 
been blessed by the long service of Judge 
Tobin, and upon his retirement this July, he 
will be sorely missed. I ask my colleagues 
today to join with me in honoring Judge Tobin, 
a respected judge and public servant who has 
been and will always be dedicated to the peo-
ple of Columbiana County. 

f 

UKRAINIAN GOVERNMENT SHOULD 
MAINTAIN FREEDOM OF MEDIA 

HON. ALAN B. MOLLOHAN 
OF WEST VIRGINIA 

IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES 

Thursday, July 1, 2010 

Mr. MOLLOHAN. Madam Speaker, I rise 
today to draw your attention to a troubling situ-
ation occurring in Ukraine. Less than 100 days 
ago, President Victor Yanukovich assumed 
leadership of the Ukrainian government. Dur-
ing this short period of time, there have been 
alarming reports that many of the democratic 
achievements of the 2004 Orange Revolution 
are being rolled back—including the freedoms 
of speech and media. 

Some of the reported actions occurring in-
clude the Ukrainian Security Service’s, SBU, 
agents approaching university deans to warn 
them against their students’ participation in 
pro-opposition rallies, as well as instances of 
the new government intimidating journalists. 
Furthermore, two TV channels with a history 
of independent coverage—Channel 5 and 
TVi—are under threat of imminent closure due 
to reported pressure from executive bodies, in-
cluding SBU. 

These troubling instances of pressure 
against Ukraine’s beleaguered opposition and 
independent media outlets are arguably part of 
a disturbing, coordinated effort by the execu-
tive to squelch a healthy political debate and 
assure an uncritical coverage of the govern-
ment’s policies. In fact, these reports are so 
widespread that the United States Ambas-
sador to Ukraine, John Tefft, even recently ex-
pressed his concerns about the increasingly 
difficult climate for Ukraine’s independent 
media and stressed that ‘‘it is essential to pro-
tect and even expand the media freedoms that 
emerged’’ after the country’s 2004 Orange 
Revolution. 

I understand that Secretary of State Hillary 
Clinton will visit Kiev, Ukraine on July 2, as 
part of her five-day, five-nation tour of Eastern 
Europe. I would encourage Secretary Clinton 
to raise these issues with President 
Yanukovich and reiterate the importance of 
not returning to Ukraine’s old system of gov-
ernment pressure on journalists and media 
companies. 

I am including a copy of an article titled, 
‘‘Ukraine channels cry foul as frequencies 
pulled’’ that appeared in the June 8 issue of 
The Financial Times, Europe. As such, I urge 
my colleagues to follow and engage in this vi-
tally important issue. 

[From the Financial Times, June 8, 2010] 

UKRAINE CHANNELS CRY FOUL AS 
FREQUENCIES PULLED 

(By Roman Olearchyk in Kiev) 

Two Ukrainian television channels cried 
foul on Tuesday after a high court pulled 
crucial broadcasting frequencies away from 
them, sparking media freedom activists to 
reiterate concerns of an organized attempt 
to block objective news coverage. 

The development follows weeks of growing 
complaints by journalists about the resur-
gence of censorship and heightens fears that 
a Kremlin-styled crackdown on media free-
doms could be in the works five months into 
the presidency of the Moscow-friendly 
Viktor Yanukovich. 

Management and journalists from channels 
5 and TVi pledged to appeal against the con-
troversial ruling and hope to remain on the 
air in the near term. But during a press con-
ference held after Tuesday’s regional admin-
istrative court ruling, they openly expressed 
fears that media freedoms and democratic 
gains made by Ukraine since 2004 could be at 
risk under Mr. Yanukovich. He is accused by 
oppositionists of setting up an authoritarian 
regime. 

‘‘We lived through 2004,’’ said Channel 5 di-
rector Ivan Adamchuk, recalling attempts 
by authorities to muzzle the channel ahead 
of the pro-democracy Orange Revolution, 
which overturned a fraud-marred presi-
dential vote for Mr. Yanukovich. ‘‘We could 
not imagine that those times would return, 
but they have,’’ he added. 

Oleh Rybachuk, a former presidential ad-
ministration chief turned civic activist, said 
‘‘censorship is re-emerging, and the opposi-
tion is not getting so much coverage. There 
are similarities to what [Vladimir] Putin did 
when he came to power. We are seeing Putin- 
style attempts to monopolise power.’’ 

With Mr. Yanukovich’s coalition having 
swiftly consolidated control over the na-
tion’s legislative, executive and judicial 
branches of power, the channels could face 
an uphill battle if he opposes their survival. 

Mr. Yanukovich’s administration on Tues-
day repeated denials of cracking down on 
free press. But media watchdogs warned that 
if stripped of the frequencies, the two chan-
nels—seen by media watchdogs as rare 
sources of reports critical of Mr. 
Yanukovich’s coalition—would be blacked 
out from much of the country. 

Such a scenario would preserve the strong 
grip over Ukraine’s television airwaves held 
by Mr. Yanukovich’s billionaire business 
backers. 

One of them is Valery Khoroshkovsky, cur-
rently head of Kyiv’s SBU spy agency and 
owner of UA Inter Media Group, the nation’s 
largest television holding. The latter filed 
the court appeal asking for the frequencies 
to be pulled on grounds that they were 
wrongfully issued in January. 

Both 5 and TVi have repeatedly accused 
Mr. Khoroshkovsky of abusing his power and 
influence to preserve his monopoly control 
over Ukraine’s media airwaves and limit ob-
jective news reporting. 

Mr. Khoroshkovsky denies wrongdoing and 
insists his wife manages his media empire as 
he dedicates his time to public service. 

But on Tuesday, Mykola Knyazytsky, di-
rector of TVi, which was set up by exiled 
Russian businessmen, blamed Mr. 
Khoroshkovsky for the crack down on the 
two channels and described his simultaneous 
role as a presidential backer, intelligence 
chief and media mogul as a ‘‘huge and bla-
tant conflict of interest.’’ 

VerDate Mar 15 2010 03:35 Nov 06, 2010 Jkt 089060 PO 00000 Frm 00005 Fmt 0626 Sfmt 0634 E:\RECORD10\RECFILES\E01JY0.REC E01JY0m
m

ah
er

 o
n 

D
S

K
69

S
O

Y
B

1P
R

O
D

 w
ith

 C
O

N
G

-R
E

C
-O

N
LI

N
E


		Superintendent of Documents
	2016-09-07T14:34:23-0400
	US GPO, Washington, DC 20401
	Superintendent of Documents
	GPO attests that this document has not been altered since it was disseminated by GPO




